بختیاری همدانی، ف. (1399). جایگاه آموزش الکترونیکی در ترویج کشاورزی، هشتمین کنگره ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار، 6 و 7 آبانماه 1399، تهران، موسسه آموزش و ترویج کشاورزی. ترکزاده، ج.، آهنگری، م.، محمدی، م.، مرزوقی، ر. و هاشمی، س. (1398). بررسی مؤلفههای ارزیابی اثربخشی درونی دورههای آموزش الکترونیکی دانشگاهی، فصلنامه علمی پژوهشی آموزش عالی ایران، 11(1)، 125-159. چمآسمانی، م. و احتشام، ز. (1400). تدوین الگوی مفهومی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش مجازی دانشگاه و ارزیابی کیفیت آن در دوران همهگیری کرونا، دانشنامه تحول دیجیتال، 2(1)، 71-89. حبیبی، ا. و کلاهی، ب. (1401). مدلیابی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی (آموزش کاربردی نرمافزار LISREL)، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی، چاپ دوم. خدابخشی، ا.، موحد محمدی، ح. و شعبانعلی فمی، ح. (1392). تحلیل مؤلفههای کیفیت آموزشهای الکترونیکی در آموزش عالی کشاورزی ایران، تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 44(4): 693-707. خسروی، م. (1397). طراحی و اعتباریابی الگوی کیفیت خدمات آموزشی در موسسهها و دانشگاههای مجازی ایران. پژوهش در نظامهای آموزشی، 12(42): 191-173. خسرویپور، ب. و تیموری کوهسار، ز. (1396). تحلیل آموزش کشاورزی الکترونیک: یادگیری به شیوه مجازی از راه دور، دوماهنامه پژوهش در هنر و علوم انسانی، 2(3)، 9-22. رضازاده، ا.، حسینینسب، س.، سرمدی، م. و فرجالهی، م. (1397). ارزیابی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش در محیطهای یادگیری الکترونیکی با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی، آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 11(41)، 134-115. رعیتی، ه. و ملائی، م. (1400). ارزیابی کیفیت آموزش مجازی درس تربیت بدنی در دوران شیوع ویروس کرونا، مطالعات مدیریت ورزشی، 13(70)، 260-301. سعدی، ح.، میرزایی، خ.، موحدی، ر. و سامیان، م. (1395). موانع توسعه آموزش الکترونیکی در دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا همدان، فصلنامه پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، 10(4)، 13-25. شاقلی، ر. (1401). دستورالعمل فنی برگزاری آموزش مجازی کشاورزی شبکه آموزش کشاورزی (شاک)، تهران: نشر آموزش کشاورزی، چاپ اول. شاهحسینی، م.ع.، نارنجی ثانی، ف.، عبادی، ر. و رودباری، ح. (1394). ارزیابی کیفیت خدمات نظام یاددهی - یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی، تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی (کتابداری)، 49(2)، 277-303. شمس نصرتی، و. و معظمی، م. (1401). بررسی اثر کیفیت آموزش بر سیستم آموزش مجازی مؤسسات آموزش عالی، مطالعات مدیریت و رهبری در سازمانهای آموزشی، 2(3)، 15-29. عباسی کسانی، ح. و شمس مورکانی، غ. (1397). سنتز پژوهی عوامل کلیدی موفقیت یادگیری الکترونیکی: ارائه یک الگو، نشریه علمی فناوری آموزش، 13(1)، 25-39. علیپور، ن.، نوروزی، د. و نوریان، م. (1400). طراحی الگوی مولفههای موثر بر کیفیت محیطهای یادگیری الکترونیکی، فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 15(3)، 503-518. فیلی، ا.، جباری، ا.، صفایی، م. و ثابت، ع. (1400). شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر ارتقا کیفیت آموزش مجازی در بحران کووید-۱۹ با استفاده از تکنیک DANP، اطلاعرسانی پزشکی نوین، 7(1)، ۲۸-۱۹. کاکایی، ف. و حکیمزاده، ر. (1395). ارزیابی کیفیت برنامه آموزش الکترونیکی دوره کارشناسی ارشد مهندسی فنآوری اطلاعات دانشگاه شیراز، فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 6(3)، 85-110. کرمی دهکردی، ا.، غلامی، ح.، شریفی مقدم، م.، قاسمی، ج.، جعفری، ا.، موسوی، س.ک. و طهماسبی، م. (1400). دستورالعمل فنی برنامهریزی چندسطحی آموزش و ترویج کشاورزی و منابع طبیعی، تهران، نشر آموزش کشاورزی، چاپ اول. کشمیری، ف. و حیدری، ع. (1401). مروری بر مولفههای طراحی آموزشی یک فرایند تعاملی در بستر آموزش مجازی، افق توسعه آموزشی علوم پزشکی، 13(1)، 69-86. منتظر، غ. و گشول درهسیبی، ط. (1399). یادگیری الکترونیکی: روایت دگردیسی فناورانه در عرصه آموزش، سیاست علم و فناوری، 13(1)، 15-36. منتظر، غ.، گشول درهسیبی، ط. و عباسی، م.ح. (1401). شناسایی پیشرانهای فنّاورانۀ یادگیری الکترونیکی و تحلیل آن در آموزش عالی ایران (با تأ کید بر آموزش مهندسی)، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 24(95)، 27-56. مهرعلیزاده، ی.، بلوهزچی، ع. و الهامپور، ح. (1394). وضعیت کیفیت خدمات آموزشی دورههای تحصیلات تکمیلی: مطالعه تطبیقی بین دو دانشگاه قدیم و جدید، آموزش عالی ایران، ۷(۲)، 1-24. نصیری، ف.، قنبری، س.، اردلان، م. و کریمی، ا. (1394). تأثیر کیفیت آموزش و خدمات آن بر تحلیلرفتگی آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 21(3)، 71-95. نوبخت، م.، غلامی، ح.، عمادزاده، ع. و سرگزی، س. (1395). بررسی کیفیت دوره آموزش الکترونیکی رشته آموزش پزشکی بر اساس معیارهای آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 11(4)، ۲۸۷-۳۰۰. همتینژاد، ز. و همتینژاد، م. (1393). ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی تربیت بدنی و دانشکده علوم ورزشی دانشگاه گیلان بر اساس مدلSERVQUAL ، مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 1(3)، 28-11.
Aali, M., Narenji Thani, F., Keramati, M.R., & Garavand. A. (2020). A Model for Effectiveness of E-learning at University, Journal of Information Technology Management, 12(4), 121-140. Agarwal, H., & Kumar, A. (2013). E-learning For Agriculture Education in India, International Journal of Research in Engineering and Technology, 12(2), 101-104. Al-Harbi, K.A.S. (2011). E-Learning in the Saudi tertiary education: Potential and challenges, Applied Computing and Informatics, 9(1), 31-46. Arguelles, M., & Batalla-Busquets, J. (2016). Perceived service quality and student loyalty in an online university, International Review of Research in Open and Distributed Learning, 17(4), 264-279. Balakrishnan, R., Wason, M., Padaria, R.N., Singh, P., & Varghese, E. (2014). An analysis of constraints in E-learning and strategies for promoting E-learning among farmers, Economic Affairs, 59, 727-734. Cervero, A., Castro-Lopez, A., Alvarez-Blanco, L., Esteban, M., & Bernardo. A. (2020). Evaluation of educational quality performance on virtual campuses using fuzzy inference systems, PLOS ONE, 15(5). https://doi.org/10.1371/journal.pone.0232802. Chaudhary, S., & Dey, A.K. (2021). Influence of student-perceived service quality on sustainability practices of university and student satisfaction, Quality Assurance in Education: An International Perspective, 29(1), 29-40. Chiu, C.C., Shu, M.H., & Huang, J.C. (2015). Using Multimedia E-SERVQUAL to Measure E-learning Quality and Repurchasing Intention: Taiwan Knowledge Bank Case, Journal of East Eurasia inter-regional business administration, 14, 49-61. FAO. (2023). FAO eLearning Academy, About the Academy, Available at: https://elearning.fao.org/mod/page/view.php?id=4534. Gibson, A. (2010). Measuring business student satisfaction: A review and summary of the major predictors, Journal of Higher Education Policy and Management, 32(3), 251-259. Hall, T., Connolly, C., Grádaigh, S.Ó., Burden, K., Kearney, M., Schuck, S., & Kosmas, P. (2020). Education in precarious times: A comparative study across six countries to identify design priorities for mobile learning in a pandemic. Information and Learning Sciences, 121(5, 6), 433-442. Malanga, A.C.M., Bernardes, R.C. Borini, F.M. Pereira. R.M., & Rossetto, D.E. (2022). Towards integrating quality in theoretical models of acceptance: an extended proposed model applied to e-learning services, British Journal of Educational Technology, 53, 8-22. Omar AL-Momani, M., & Mahmoud Rababa. E. (2022). Mixed Education and Quality Standard in the University Teaching: A Theoretical Study Indonesian, Journal of Educational Research and Technology, 2(3), 155-174. Pham, L., Limbu, Y.B., Bui, T.K., Nguyen. H.T., & Pham. H.T. (2019). Does e-learning service quality influence e-learning student satisfaction and loyalty? Evidence from Vietnam. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 16(7). https://doi.org/10.1186/s41239-019-0136-3. Sanga, C., Mlozi, M., Haug, R., & Tumbo, S. (2016). Mobile learning bridging the gap in agricultural extension service delivery: Experiences from Sokoine University of Agriculture, Tanzania, International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology (IJEDICT), 12(3), 108-127. Sardar, Z., & Thomas, J.H. (2017). Rethinking Reform in Higher Education: From Islamization to Integration of Knowledge. International Institute of Islamic Thought, Cambridge. Sfenrianto, S., Tantrisna, E., Akbar, H., & Wahyudi, M. (2018). E-learning Effectiveness Analysis in Developing Countries: East Nusa Tenggara, Indonesia Perspective, Bulletin of Electrical Engineering and Informatics, 7(3), 417-424. Theresiawati, T., Seta, H.B., Hidayanto, A.N., & Abidin. Z. (2020). Variables affecting e-learning ser-vices quality in Indonesian higher education: Students’ perspectives, Journal of Information Technology Education: Research, 19, 259-286. Vlasceanu, L., Gru¨nberg, L., & Parlea, D. (2004). Quality Assurance and Accreditation: A Glossary of Basic Terms and Definitions (Bucharest, UNESCOCEPES) Papers on Higher Education. UNESCO – CEPES, Bucharest 2004. Zammel, I.B., Najar, T., & Belghith, A. (2018). Determinants of E-learning Effectiveness: The Case of Tunisian Virtual School of Post Office, In International Conference on Digital Economy, Digital Economy. Emerging Technologies and Business Innovation: Third International Conference, ICDEc 2018, Brest, France, May 3-5, 2018, pp: 165-172.