- ملک محمدی،ایرج.(1395).ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی: مبانی، انتشارات نشر دانشگاهی،صص1-438
- شهبازی،اسماعیل.(1395).توسعه و ترویج روستایی.انتشارات دانشگاه تهران، صص1-804
- ایروانی، هوشنگ.بهروان،ژاله.(1394). مدیریت توسعه منابع انسانی (رویکردهای نوین آموزشی). انتشارات دانشگاه تهران صص78-195
- فمی،شعبانعلی.کلانتری،خلیل.اسدی،علی.(1387). مباحث نوین در ترویج وآموزش کشاورزی، انتشارات سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی،1-303
- اسدی،علی. شریف زاده، ابوالقاسم.(1390) ارزشیابی پیامد گرا در فرایند توسعه پایدار ( راهنمای پایش و ارزشیابی پروژه های توسعه روستایی).انتشارات جهاد دانشگاهی،صص41-116
- جمعه پور، محمود.(1389).مقدمه ای بر برنامه ریزی توسعه روستایی(دیدگاههاو روشها).انتشارات سمت،صص1-254.
- کلانتری،خلیل.(1383). جامعه شناسی روستایی.انتشارات دانشگاه پیام نور،صص1-230.
- فمی،شعبانعلی.غلی بیگی،حسین.شریف زاده،ابوالقاسم. (1384)رهیافتها و فنون مشارکت در ترویج کشاورزی و توسعه روستایی. نشر موسسه توسعه روستایی،صص1-354.
- کرسول.پلانو کلارک.(1391)روشهای پژوهش ترکیبی.( ترجمه علیرضا کیامنش،مریم دانای طوسی)، انتشارات جهاد دانشگاهی – واحد علامه طباطبایی،صص1-162
- فردانش، هاشم. (1386). طبقه بندی الگوهای طراحی سازندهگرا بر اساس رویکردهای یادگیری و تدریس. انتشارات دانشگاه فردوسی،صص1-195
- سرمد،غلامرضا.(1394)آموزش بزرگسالان و آموزش مداوم.انتشارات سمت،صص1-352
- کافمن و هرمن.(1384) برنامه ریزی استراتژیک در نظام آموزشی.(ترجمه عباس بازرگان، فریده مشایخی)، انتشارات مدرسه،صص1-85
- عابدی،ب.برادران،م.خسروی پور،ب.یعغوبی،ج.یزدان پناه،م.(1396) تدوین الگوی دانشگاه کارآفرینی کشاورزی و منابع طبیعی از دیدگاه مدیرت آموزش، پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره 38،صص.123-139
- قانمی،آلاله.لاریجانی،حریم. شبیری،سید محمد. سرمد،محمدرضا.(1395) تدوین الگوی آموزش محیط زیست جهت تقویت پایداری منابع پایه کشاورزی، نشریه مدیریت شهری،شماره44،صص77-96.
- شاه پسند، محمدرضا). 1388.( تعیین مؤلفه های زمینه توسعه حرفه ای مربیان مراکز آموزش وزارت جهاد کشاورزی. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، شماره 40 ،صص139-148
- محب زادگان، یوسف. (1392) .طراحی الگوی بالندگی هیأت علمی در دانشگاه های شهر تهران . رساله دکتری مدیریت آموزشی.دانشگاه شهید بهشتی: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
- نوه ابراهیم، عبدالرحیم و پورکریمی، جواد. ( 1393 ). ارائه الگوی مفهومی بهسازی اعضای هیأت علمی دانشگا هها و مراکز آموزش عالی. فصلنامه پژوهش در نظا مهای آموزشی.2-(5)101-121
- نعیمی،امیر. نجفلو،پریسا.سبحانی،سید محمد.(1394) نقش آموزش، ترویج و اطلاع رسانی در توسعه فناوری زیستی از دیدگاه متخصصان ،شماره33،صص97-110
- عباسی رستمی، علیاکبر؛ ذبیحاله نژاد، ناصر و چرمچیان لنگرودی، مهدی. (1393). مدلیابی نیازهای آموزشی مهندسان ناظر کشت و تولید برنج شرکتهای خدمات مشاورهای کشاورزی استان مازندران. فصل نامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره32،صص41-57
- علویان، جابر و نوری، هدایت اله. (1394). تحلیل عوامل موثر بر رفتار روستاییان در بکارگیری خدمات آموزشی در استان گیلان. سال ۴، شماره ۴، (۱۳۹۴)، شماره پیاپی ۱۲، صص 163-176 .
- حسینی، زهرا. (1394). استفاده از الگوی سازندهگرایی برای افزایش دانش تلفیق تکنولوژی. نشریه علمی- پژوهشی فناوری آموزش، دوره 10، شماره 2. صص 155-164.
- عبدالملکی؛ پزشکی راد، و چیذری، (1391). اثربخشی دورههای ضمن خدمت برای آموزشگران مراکز آموزش کشاورزی در در افزایش دانش فنی آنان. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد، 3 شماره 2، ص 97-104.
- کرمی دهکردی، اسماعیل. ( 1390). آموزش کشاورزان در مدارس عمومی روستایی، ماهنامه جهاد، شماره ها 204 .صص40-61.
- علویان، جابر و نوری، هدایت اله (1394). تحلیل عوامل موثر بر رفتار کشاورزان وروستاییان در بکارگیری خدمات آموزشی در استان گیلان. سال ۴، شماره ۴، (۱۳۹۴)، شماره پیاپی ۱۲، ص 163-176.
- قنبری، یوسف و برقی، حمید. (1388). بررسی عوامل مؤثر بر افزایش بهرهوری آموزشهای روستایی. نشریه راهبرد یاس. شماره 18.
- حاجی میر رحیمی، داود و دیگران (1391). تدوین الگوی قابلیت های حرفه ای بهره برداران کشاورزی
- کرمی، مرتضی. (1387). تعیین الگوی مطلوب طراحی آموزشی در سازمانها. دومین کنفرانس توانمند سازی منابع انسان ایران.
سایت ها:
- سایت سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ایران http://www.areo.ir
- سایت مرکز اطلاعات و مدارک علمی کشاورزی ایران www.agrisis.areo.ir
- سایت دفتر آموزش بهره برداران و مشاغل کشاورزی www.heraf.areo.ir
سایت دفتر بررسی و هماهنگی طرحهای تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی WWW.hamahangi.areo.ir