حاج حسینی، ح. شبیری، م. و فرج اللهی، م. (1389). نیازسنجی وتعیین اولویتهای آموزشی دانش آموزان مقطع متوسطه در زمینه محیطزیست و توسعه پایدار. فصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیست، دوره 12، شماره 1، صص 194-179.
شبیری، م. میبودی، ح. وسرادی پور، ع. (1391). آموزش محیط زیست رهیافتی در نهادینه سازی فرهنگ زیست محیطی. اولین همایش ملی حفاظت و برنامه ریزی محیط زیست ؛ همدان.
طاهرطلوع دل، م وتابش،م. ( ۱۳۹۶). شاخص های طراحی مدارس سبز با رویکرد یادگیری پایدار از محیط کالبدی. سومین همایش ملی مدیریت بحران،ایمنی، بهداشت، محیط زیست و توسعه پایدار. تهران، موسسه آموزش عالی مهر اروند - مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار.
احمدی،ع و جباری فر، ت. ( ۱۳۹۶). مدارس سبز، آموزش سبز و تأثیر آنها بر پایداری محیط زیست. اولین همایش ملی علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی و امنیت اجتماعی. تهران، دانشگاه آل طه -معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز.
جلالی،ع. (1396). مدارس سبز:چالش ها و فرصت ها.چهارمین کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت . زواران حسینی، ص.1394.مدارس سبز و مدارس طبیعت رویکردی نو به آموزش. رشد آموزش ابتدایی، دوره نوزدهم، شماره 60.
ضرغامی، ا و فتوره چی، د. (1397). تأثیر رفتار پایدار بر کیفیت زندگی مبتنی بر رفتار محیطی . چهارمین همایش ملی معماری و شهر پایدار. تهران. ایران
Boeve‐de Pauw, J .; Van Petegem,P. (2011) .The Effect of Flemish Eco‐Schools on Student Environmental Knowledge, Attitudes, and Affect. International Journal of Science Education, 33:11, 1513-1538.
Maloney, M. P.; and M. P. Ward. (1973 ).“Ecology: Let’s Hear it from the People – An Objective Measurement of Ecological Attitudes and Knowledge.”American Psychologis 28: 583–586.
Spinola, H. ( 2015). Environmental Literacy Comparison between Students Taught in Eco-Schools and Ordinary Schools in the Madeira Island Region of Portugal. Science Education International, v26 n3 p392-413.
STRN.( 2010). A Mission Statement and Research Agenda for the SustainabilityTransitions Research Network, p. 27. Available at:www.transitionsnetwork.org(accessed January 2013.
Tucker , R ; Izadpanahi , P .(2017) . Live green, think green: Sustainable school architecture and children’s environmental attitudes and behaviors. Volume 51, Pages 209-216.
Azimi, M, Gholami, M, Ramin Azad, M .(2013). Making clear indicators of environmental education based on science literacy standards in America of project 2061. B.
Cole, L .( 2013). The Teaching Green School Building: a framework for linking architecture and environmental education. Vol. 20, No. 6, 836–857.
Brit Shay , Margalit .;Ofir D,Rubin. (2016). Effect of theIsraeli “GreenSchools” Reform on Pupils’ Environmental Attitudes and Behavior, Society & Natural Resources. DOI:10.1080/08941920.2016.1171939.
Goldman , D ;Ayalon, O ;Baum , D;Weis , B. (2018 ) .Influence of ‘green school certification’ on students' environmental literacy and adoption of sustainable practice by schools .1300-1313.
Iwan, A; Rao,N; Poon, K .( 2018).Green School Features: Awarded Green School Awards in Bali, Berkeley and Hong Kong.
Shobeiri, S. M. ;Azizinezhad ,R ; Jozi , S . A. ;Lahijanian , A.(2018). Development of a new rating system for existing green schools in Iran،136-143 .