اربعین، رو زرافشانی، ک. (1390). بررسی نیازهای آموزشی گلخانهداران سبزی و صیفی استان کرمانشاه براساس مدل بوریچ و تحلیل کوادرانت. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره 18 ، صص 67-77.
افشارزاده، نشمیل.، نعمتی، عادل.، الله مرادی، زینب.، جلیلیان، علی.، و صادقی، غلامرضا. (1401). نیازسنجی آموزشی کشاورزان چغندرکار استان کرمانشاه با استفاده از مدل بوریچ و تحلیل کوادرانت. فصلنامه علمی پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی. شماره 61، 25-40.
پزشکی راد، غلامرضا و فعلی، سعید و چیذری، محمد. (1387). ارزیابی نیازهای آموزشی حرفه ای مربیان کشاورزی مراکز آموزش کشاورزی استانهای مازندران و گلستان با استفاده از مدل بوریچ. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره: 39، شماره: 1.
تقدیسی، ا.، جمشیدی، ع.ر. و نجفی، م.(1395). بررسی عوامل مؤثر بر توسعه کارآفرینی در تعاونیهای تولید روستایی شهرستان اصفهان. فصلنامه پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، 9(2)، 61-72.
حاجی میررحیمی، سید داود. (1401). ارزیابی پیامدهای اجتماعی-اقتصادی تورهای آموزشی، ترویجی و پژوهشی کشاورزان پیشرو استان البرز: کاربرد مدل کرک پاتریک. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران. دوره 18، شماره 1، 143-159.
خندقی، ا، جامه بزرگ، ، سعیدی رضوانی.( 1391 ). نیازسنجی شایستگی های حرفه ای هنرآموزان هنرستان های فنی حرفهای بر مبنای مدل بوریچ و مدل کوادرانت، دو فصلنامه مطالعات برنامه ریزی آموزشی، 2(1)، 189-224.
رحیمی، هدایت اله.، بردبار، مرضیه. (1400). اثربخشی آموزش های تخصصی کشاورزی مورد نیاز اعضای تعاونی های تولید روستایی و سهامی زراعی و تحلیل بازدارنده های موانع اثربخشی استان فارس. فصلنامه علمی پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی. شماره 57 و 58. صص: 148-169.
ریاحی، معصومه.، عباسی، عنایت.، و چیذری، محمد. (1396). نیازسنجی آموزشی زنان روستایی در زمینه دوره های تک پودمانی مهارتی علمی- کاربردی کشاورزی در استان تهران. تعاون و کشاورزی، سال ششم، شماره 21.
زرافشانی، . آگهی، ح، خالدی.( 1390 ). نیازسنجی آموزشی زنان روستای قمام شهرستان سنقر. زن در توسعه و سیاست، 9(1)، 165-183.
صادقی، محمدابراهیم.، عرفانیان خانزاده، حمید.، وهابزاده، حسین. (1397). سنجش و ارزشیابی اثربخشی دوره های آموزشی تخصصی راه آهن جمهوری اسلامی ایران بر اساس الگوی کرک پاتریک، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 20(79)، 43-62.
فرنیا، محمدعلی.، ملکی آوارسین، صادق.، فرشباف جور، وحیده. (1392). ارزیابی اثربخشی دووره های آموزشی برگزار شده برای شرکت های تعاونی استان آذربایجان شرقی. آموزش و ارزشیابی، بهار 1392، شماره 21، صص 27-44.
کواری، س.ح. و حسینی، م.ع.(1390). نیازسنجی دورههای آموزشی مورد نیاز و پیشنهادی به منظور ایجاد کارآفرینی و کاریابی در دانشجویان و دانشآموختگان دانشگاههای علوم پزشکی جنوب کشور. فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی جهرم، 9، 54-60.
محمدی، یاسر.، عواطفی اکمل، فرشته. (1400). تحلیل موانع اثربخشی دوره های ترویج کشاورزی در استان کرمانشاه. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد 17، ویژه نامه، صص: 27-38.
موحدی، ر.، حیدری ترازک، خ. و سامیان، م.(1393). آموزش کارآفرینی کشاورزی پیشنیاز توسعه کشاورزی. کارآفرینی در کشاورزی، 1(4)، 33-48.
نظریان، م. و حسینی، م. (1394). عوامل اقتصادی مؤثر بر توسعه کارآفرینی در تعاونی های کشاورزی استان تهران. فصلنامه تعاون و کشاورزی، 4(15)، 119-134.
Abdel-Maksoud, B., & M. Skanidy, S. (2016). A new approach for training needs assessment. Journal of Human Resource and Sustainability Studies, 4, 102-109.
Gunduz N, Hursen C. Constructivism in teaching and learning; content analysis evaluation. Procedia Social and Behavioral Sciences. 2015;191:526–33. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.640
Hashemi, F., Malekmohammadi, I., Movahedemohammadi, H. (2015). The Effectiveness of Educational Extension Services in Agricultural Cooperatives in Tehran and Alborz Provinces, Iran. Journal of agricultural education adminstration research, No: 32. (In Persian).
Korhonen-Yrjanheikki K., Tukiainen, T., & Takala, M. (2007). New challenging approaches to engineering education: enhancing university-industry co-operation. European Journal of Engineering Education, 32(2), 167-179.
Muola JM. A study of the relationship between academic achievement motivation and home environment among standard eight pupils. Educational Research and Reviews. 2010;5(5):213–7.
Narlı S. Is constructivist learning environment really effective on learning and long-term knowledge retention in mathematics? Example of the infinity concept. Educational Research and Reviews. 2011;6(1):36–49.
Sejzi AA, Aris B, Yahya N. The Phenomenon of Virtual University in New Age: Trends and Changes. Procedia Social and Behavioral Sciences. 2012 October 8;56:565–72. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.689.