انصاری، محمدرضا.، مکی، جمشید.، علیمردانی، پریسا.، میرمحمد رضائی، زهرا.، باقری، لیال. (1398). آسیبشناسی دوره-های آموزشی زندانیان در محل ندامتگاه (مطالعه موردی: آموزشهای مهارتی در محل ندامتگاههای استان زنجان). فصلنامه علمی مهارتآموزی، سال 8، شماره 29، پاییز 1398. ایرجیراد، الف. خوشکام، ف. (1397). نقش یادگیری تیمی و عاملهای گروهی مؤثر بر آموزش شایسته محور از دیدگاه اعضای هیئتعلمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابعطبیعی ساری. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی. شماره 146. پاییز 1397. پیامی بوساری، م.، فتحی آذر، الف.، موسوینسب، ن. (1385). مقایسه اثربخشی روشهای طرح تدریس اعضای تیم با سخنرانی همراه با پرسش و پاسخ بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. ۱۳۸۵؛ ۶ (۲) :۴۵-۵۱. خبرگزاری میزان، 1402. هر اندرزگاه، یک واحد تولیدی. قابل دسترس در سایت: https://www.mizanonline.ir/fa/news/4757613/ خورشیدی، ر. (1399). تاثیرآموزشهای فنیحرفهای در اشتغال زندانیان. پژوهشنامه اورمزد، شماره 51 (ب)، صفحات 237-223. خوشنودیفر، ز.، عباسی، ع.، فرهادیان، ه.، صالحیارجمند، ح.، و رضایی، ع. (1399). بکارگیری الگوی طرح تدریس اعضای تیم (TMTD) در تقویت رفتار کار تیمی و پیشرفت تحصیلی مددجویان دانشگاه اراک. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 51(3)، 605-616. روحانی ح.، فروغی، ع.، نظری، س. (1394). بررسی مقایسه تأثیر روش تدریس تفحص گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری دانشجویان (مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد کشاورزی خراسان رضوی). فصلنامه تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران. دوره 46، شماره 4، اسفند 1394، صفحه 697- 706. شارع ملاشاهی، ص.، برادران عطار مقدم، ح.، بریری، ط.، تیموری، ع.، شارع ملاشاهی، ش.، شارع ملاشاهی، ع. (1398). تاثیر دو روش تدریس یادگیری مبتنی بر تیم(TBL) و سخنرانی کلاسیک بر دانش و نگرش دانشجویان مامایی در درس فوریتهای مامایی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی. (۱۱)۳ . صفحات 29-۲2. شفیعی، م. ر.، و شفیعی، ن. (1396). مقایسه تاثیر تدریس به شیوه طرح تدریس اعضای تیم و سخنرانی بر یادگیری دانشجویان پرستاری دانشکده علوم پزشکی لارستان، کنفرانس ملی پژوهشهای نوین ایران و جهان در روانشناسی، علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی، شیراز. شیریان نسل، مریم.، حیدروش، اکبر. (1400). تأثیر زندان بر سلامت روحی و روانی زندانیان و راهکارهای مقابله با آن. کنفرانس ملی ارتقای سلامت و چالشهای حقوقی و پزشکی فراروی آن. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه. صفری، م.، یزدانپناه، ب.، غفوریان شیرازی، ح. ر.، یزدانپناه، ش. (1385). مقایسه تأثیر تدریس به روش سخنرانی و مباحثه بر میزان یادگیری و رضایت دانشجویان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. ۶ (۱) :۵۹-۶۴. صفوی، ع. (1385). روش ها، تکنیک ها، مدل های تدریس. انتشارات سمت، تهران. فتاحی بافقی، ع.، کریمی، ح.، انوری، م. ح.، و برزگر، ک. (1386). مقایسه تاثیر روشهای آموزش سخنرانی و بحث گروهی بر میزان یادگیری دانشجویان کارشناسی علوم آزمایشگاهی. گام های توسعه در آموزش پزشکی ، 4 (1)، 56-51. کرمی، م. ح، سعیدیپور، ب.، سرمدی، م. ر، و فرجالهی، م. (1396). مقایسه تاثیر آموزش به شیوههای تدریس اعضای تیم و بازگویی بر میزان یادگیری-یاددهی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ایلام. پژوهش در برنامهریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی- برنامهریزی درسی)، 14(28) (پیاپی 55)، 111-123. مرتضوی، ح.، نعمت، ر.، سهیل ارشدی، س.، و آرمات، م. ر. (1384). اثربخشی کاربرد روشهای تدریس و یادگیری تعاملی در فرآیندهای آموزشی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5 (پیوست 14) (ویژهنامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی). مقرب، م.، ناطقی، ک.، و شریفزاده، غ. ر. (1392). مقایسه تاثیر تدریس به شیوه طرح تدریس اعضای تیم و سخنرانی بر یادگیری و انگیزش تحصیلی دانشجویان پرستاری. مراقبت های نوین، 10(3)، 173-182. منصوریان، م. ر.، خسروان، س.، سجادی، م.، سلطانی، م.، خزایی، ع. (1397). تأثیر طراحی آموزشی اعضای تیم بر آگاهی پرسنل بهداشت در مورد دیابت. مجله پرستاری دیابت. 6(2): 439-451. مهدویثابت، م. ع.، کونانی، س. (1398). جرمشناسی اصلاح و درمان، درسنامه تغییر و اصلاح زندانیان. تهران: انتشارات جامعهشناسان. هروی کریموی، م.، جدیدمیلانی م.، رژه، ن. (1383). تاثیر روشهای آموزش سخنرانی و تفحص گروهی بر میزان یادگیری دانشجویان پرستاری در درس بهداشت جامعه (۱). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. ۱۳۸۳; ۴ (۱) :۵۵-۶۰. Bok, D. C. (2006). Our underachieving colleges: A candid look at how much students learn and why they should be learning more. Princeton, NJ: Princeton University Press. Cale, J., Day, A., Casey, S., Bright, D., Wodak, J., Giles, M., & Baldry, E. (2019). Australian prison vocational education and training and returns to custody among male and female ex-prisoners: A cross-jurisdictional study. Australian & New Zealand Journal of Criminology, 52(1), 129-147. Retrieved from: https://doi.org/10.1177/0004865818779418. Cockrell, K. S., Caplow, J. A. H., & Donaldson, J. F. (2000). A Context for Learning: Collaborative Groups in the Problem-based Learning Environment. Review of Higher Education Journal. 23(3): 63-347. Cortright, R. N., Collins, H. L., & DiCarlo, S. E. (2005). Peer instruction enhanced meaningful learning: ability to solve novel problems. Adv. Physiol Educ. 29: 107–111. Davis, D. E., Ho, M. Y., Griffin, B. J., Bell, C., Hook, J. N., Van Tongeren, D. R., & Westbrook, C. J. (2015). Forgiving the self and physical and mental health correlates: A meta-analytic review. Journal of Counseling Psychology, 62(2), 329 -335. Dusold, R., & Sadoski, M. (2006). Self-directed learning versus lecture in medicine. Academic Exchange, 10: 29-32. Feingold, C. E., Cobb M. D., Givens R. H., Arnold, J., Joslin, S., & Keller, J. L. (2008). Student perceptions of team learning in nursing education. J Nurs Educ, 47(5): 214-22. Fullan, B. M., Langworthy, M., Mackay, A., Wong, C., Gates, M., Butler, G., Mceachen, J., Murray, K., Price, J. K., Roth, M., & Quinn, J. (2013). Towards a New End: New Pedagogies for Deep Learning. Garrison, D. R., & Arbaugh, J. B. (2007). Researching the community of inquiry framework: Review, issues, and future directions. Internet and Higher Education, 10(3): 157-172. Harter, S. A. (1981). new self-report scale of intrinsic versus extrinsic orientation in the classroom: Motivational and informational components. Developmental Psychology,17(3):300-312. Jorczak, R. L. (2011). An Information Processing Perspective on Divergence and Convergence in Collaborative Learning. International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning. 6(2): 207-221. Kapur, R. (2018). Factors Influencing the Student’s Academic Performance in Secondary Schools in India. Li, Q., Wen, Z., Wu, Z., Hu, S., Wang, N., Li, Y. & He, B. (2021). A survey on federated learning systems: vision, hype, and reality for data privacy and protection. IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering. Lule, J. (2021). Globalization and media: Global village of Babel. Rowman & Littlefield Publishers. Mohammed, H., Mohamed, W. A. W. (2015). Reducing Recidivism Rates through Vocational Education and Training. Procedia - Soc Behav Sci 204: 272-276. Omowunmi, S. A., & Ezekiel, O. O. (2007). Effects of project, inquiry and lecture-demonstration teaching methods on senior secondary students. Achievement in separation of mixtures practical test, Educational Research and Review, 2 (6): 124-132. Parr, B., & Edwards, M. C. (2004). Inquiry-Based Instruction in Secondary Agricultural Education: Problem. Solving- an Old Friend Revisited. Journal of Agricultural Education, 45(4): 106-117. Slavin, R. E. (1991). Student team learning: A practical guide to cooperative learning, National Education Association, Washington D. C., 3: 95. Slavin, R.E., Cheung, A., Groff, C., & Lake, C. (2008). Effective reading programs for middle and high schools: A best-evidence synthesis. Reading Research Quarterly, 43(3): 290-322. Stewart, J. C., DeCusatis, C. S., Kidder, K., Massi, J. R. & Anne, K. M. (2009). Proceedings of Student-Faculty Research Day, CSIS, Pace University. Retrieved from: http://csis.pace.edu/~ ctappert/srd2009/b3.pdf. Tsai, C. Y., Shih, W. L., Hsieh, F. P., Chen, Y. A., Lin, C. L., & Wu, H. J. (2022). Using the ARCS model to improve undergraduates’ perceived information security protection motivation and behavior. Computers & Education, 181, 104449. Valentine, E. J., & Redcross, C. (2015). Transitional jobs after release from prison: effects on employment and recidivism. IZA Journal of Labor Policy. 4:16. DOI 10.1186/s40173-015-0043-8. Wang, J. & Hu, X. Xi. J. (2012). Cooperative learning with role plays in Chinese pharmacology education, Indian J Pharmacol, 44(2): 253-256. Yadav, A., Subedi, D., Lundeberg, M. A., & Bunting, C. F. (2011). Problem-based learning: Influence on students' learning in an electrical engineering course. Journal of Engineering Education, 100(2): 253-280.