آرایش، م. ب.، فتاحی، ق. (1396). بررسی تاثیر برنامه مدرسه رادیویی( مدیریت مرغداری گوشتی) بر سطح دانش فنی مرغداران ایلام. سومین کنفرانس بین المللی مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صفحه 4-1. احدیان، م.، محمدی، م. و ناصری نوعدوست، م. (1380). طراحی و تولید برنامههای ویدئوئی، تلویزیونی و فیلمهای آموزشی. تهران: پیوندنو- آییژ. ایرجیراد، ا. (1388). ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی ﻣﺆﺛﺮ در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی آﻣﻮزﺷﻲ ﻋﻠﻤﻲـ ﻛﺸﺎورزی. ﭘﮋوﻫﺶ در برنامهریزی درسی، شماره24، صفحه 24-1. ایمانی، ج.، نجفبیگی، ر. و قلیپور، آ. (1392). الگوی برنامهریزی برای برنامهسازی موفق در تلویزیون. مطالعات رسانهای، سال8، شماره22، صفحه 67-59. بختیاری، ح. (1397). طراحی مدل ارزیابی و رتبهبندی شبکههای استانی صدا و سیما با رویکرد تصمیمگیری چند معیاره. فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، دوره25، شماره94، صفحه 101-79. بروجردی علوی، م.، رحمتی، م. م. (1400). شناسایی شاخصهای ارزیابی راهبردهای سازمان صدا و سیما در حوزه تولید و توزیع پیام. فصلنامه علمی مطالعات فرهنگ- ارتباطات، سال22، شماره53، صفحه 70-31. بساکی، ط.، مقدسی، ج.، نجات، م. ع.، بزغانیفراهانی، م. و نجمی، م. (1397). ﺑﺮرﺳﯽ ﻧﻘﺶ آﻣﻮزشﻫﺎی اﻧﺒﻮﻫﯽ در ﺗﻮﺳﻌﻪ روﺳﺘﺎﯾﯽ و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎی ﮐﺸﺎورزان اﺳﺘﺎن ﻣﺮﮐﺰی. ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ آﻣﻮزش ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ و ﺗﻮﺳﻌﻪ پایدار، سال3، شماره4، صفحه 80-69. پورفاتح، ن.، سیداسحاقی، ع. ر. (1398). تأثیر مؤلفههای برنامهسازی تلویزیون کشاورزی بر رضامندی کشاورزان. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره49، صفحه 28-17. تقیپور، ف.، گلپرور، ا. و موسوی، س. م. (1400). ارتقای سواد کشاورزی مبتنی بر عملکرد رسانهها در شرایط خشکسالی و کم آبی در شهر اصفهان( مورد مطالعه: رسانههای ترویجی). فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال28، شماره4، صفحه 99-69. حاجینژاد، ع.، پایدار، ا. و الاالدین وندی، آ. (1396). تبیین جایگاه برنامههای تلویزیونی در ارتقای سطح توسعۀ فرهنگی زنان روستایی(دهستان کیار غربی، شهرستان کیار). فصلنامه علمی- پژوهشی برنامهریزی فضایی(جغرافیایی)، سال6، شماره1، صفحه 58-39. خاشعی، و.، میرحاجی، س. م. (1395). ﺩﺭﺁﻣﺪﻱ ﺑﺮ ﻣﺨﺎﻃﺐﺷﻨﺎﺳﻲ ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮﻥ ﺑﺎ ﺭﻭﺵ ﻓﺮﺍﺗﺮﻛﻴﺐ ﭘﮋﻭﻫﺶﻫﺎﻱ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﻲ. فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال23، شماره4، صفحه 123-99. درجانی، ع.، فتحی، ا.، ابراهیمنژاد، م.، ذبیحیطاری، ر.، خبیری، ع.، و عزیزپور، م. (1397). مددکاران ترویجی، تجلی مشارکتهای مردمی در ترویج و توسعه کشاورزی. تهران: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی؛ دفتر ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی و شبکه ترویج. زارعی، ع.، اسفندیاریمقدم، ع. و حسنزاده، م. (1397). الگوی مطلوب ترویج علم در شبکههای تلویزیونی صدا و سیمای ج. ا. ا. دو فصلنامه علمی- پژوهشی دانشگاه شاهد، دوره4، شماره1، صفحه 98-77. صلواتیان، س. ف. خوشبیان، ا. (1397). تدوین راهبردهای مطلوب برای شبکههای تلویزیونی استانی صداوسیما از دیدگاه مدیران رسانه ملی و کارشناسان رسانه. فصلنامه رسانه، سال29، شماره2، صفحه 30-9. طالبی، ک.، سلیمی ترکمانی، م. و.، زارع.، ه. (1389). شناسایی و اولویتبندی عوامل اساسی موفقیت در توسعه محصول جدید در کسب و کارهای کوچک و متوسط مستقر در پارکهای علم و فناوری تهران. فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، سال19، شماره20، صفحه 100-83. طهماسبی، م.، مظفری، ا. (1400). تأثیر رسانههای جمعی بر توسعه کشاورزی. مجله پژوهش و مطالعات علوم اسلامی، سال3، شماره29، صفحه 9-1. کلانتری، ع.، رستمعلیزاده، و.، حسنی، ح. (1391). تحلیل مقایسهای استفاده از رسانهها در مناطق شهری و روستایی ایران. توسعه روستایی، دوره4، شماره2، صفحه 138-121. کیا، ع. ا.، نادرپور، م.، خضرائی گل پرور، م. و پورعلی، ر. (1392). بررسی رابطه بین اعتماد مردم به تلویزیون و احساس امنیت. فصلنامه پژوهشهای اطلاعاتی و جنایی، سال9، شماره1، صفحه 74-53. گنجی، ب.، درویشی، ا. (1400). بررسی ویژگی مخاطب تلویزیون در عصر جدید رسانهای. فصلنامه دانش آینده پژوهی رسـانه، سال2، شماره2، صفحه 103-81. میناوند، م. ق.، صلواتیان، س.، شیران، م. (1396). طراحی الگوی عملیاتی جمعسپاری پایش برنامههای تلویزیونی صدا و سیما. مجله جهانی رسانه، دوره12، شماره2، صفحه 46-20. مویدی، م.، حیاتی، د. (1394). ارزیابی اثربخشی برنامههای تلویزیونی کشاورزی از دیدگاه مخاطبان: مورد مطالعه استان فارس. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد11، شماره2، صفحه 181-165. نعیمی، ا.، نجفلو، پ.، سبحانی، م. ح. (1394). نقش آموزش، ترویج و اطلاعرسانی در توسعه فناوری زیستی کشاورزی از دیدگاه متخصصان. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی. شماره33، صفحه 100-97. هوشیار، م.، افتخاریراد، ف. (1391). پژوهش حقیقت دانش. تهران: نشر مشکوة دانش.
Angwenyi, I. B. (2016). The influence of television in promoting agribusiness to the youth in Kenya: a case study of Hhamba shape up on citizen television (Doctoral dissertation, University of Nairobi). Areal, F. J., Clarkson, G., Garforth, C., Barahona, C., Dove, M. & Dorward, P. (2020). Does TV edutainment lead to farmers changing their agricultural practices aiming at increasing productivity? Journal of Rural Studies, 76, 213-229. Benard, R., Frankwell, D. & Ngalapa, H. (2014). Assessment of information needs of rice farmers in Tanzania; A case study of Kilombero District, Morogoro. Davari A, Rezazadeh A. modeling structural equations with PLS software, Jihad Academic Publishing Organization. 2012. Fornell C, Larcker D. Evaluating structural equation models with unobservable and measuring error. Journal of High Teachnology Management Reasearch, 1981: 39-50. Khastar H. Presenting a method for calculating the reliability of the coding stage in research interviews, humanities methodology. 2008: 58: 161-154. Kiptot, E., Franzel, S., Nora, C. & Steyn, A. M. (2016). Edutainment TV for disseminating information about agriculture. What Works in Rural Advisory Services?, 107, pp: 1-4. Kline P. An easy guide to factor analysis. London: Routledge.1994. Krejcie R. V, Morgan D. W. Determining sample size for research activities. Educ. Psychol. Meas.1970: 30, 607–610. Lawshe C.H. A quantitative approach to content validity. Personnel psychology, 1975: 28(4): 563-575. Mahesar, R. A., Abro, M. & Oad, S. (2020). Assessing the effects of Television Agricultural Shows on Farmers’ Information Need: A Case Study of District Shaheed Benazirabad, Sindh–Pakistan. Medvedeva, N. A., Malkov, N. G. & Prozorova, M. L. (2021). Professional and Public Accreditation as an Assessment of Agricultural Educational Program Quality in Russia. Asian Journal of University Education, 17(1), 100-111. Nazari, M. R. and Md Salleh Bin Hj Hassan, M. S. B. (2020). The role of television in the enhancement of farmers’ agricultural knowledge. International Journal of Agricultural Extension and Rural Development ISSN 3254-5428 Vol.8 (3), pp: 001-006. Nazari, M. R., Bin, S., Hassan, S. H. J. & Parhizkar, S. (2012). Role of Broadcast media in the dissemination of agricultural knowledge. Archives Des Sciences, 65(3), 45-55. Parvizian, F., Hosseinnejad, G. H. & Lashgarara, F. (2011). Investigating the role of radio and television programs on the improvement of agricultural extension. American Journal of Scientific Research, 16(1), 6-14. Yahia, M., Bello, A. & Bannaga, A. (2017). The Effect of Features of Agricultural Radio and Television Programs on Farmers’ Follow up to These Programs in Sudan. International Journal of Advanced Research, 1071-21.