آبانگاه ازگمی، م. (1398). پیشبینی پیشرفت تحصیلی بر پایه سبکهای یادگیری و انگیزش تحصیلی. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی، دانشگاه الزهرا. اصغری، م. و هاشمی، ت. (1399). آسیبشناسی گسترش شاخههای فنی حرفهای و کاردانش در شهرستان تبریز. فناوری آموزش، 15 (1): 180- 165. افشارزاده، ن.، نادری، ن.، بابایی، م. ح.، خداوردیان، م. ر. و مرادی، ف. (1402). رابطه بین سازههای نظریه رفتار برنامهریزی شده با گرایش نداشتن دانشآموزان کرمانشاه به تحصیل در شاخه کاردانش کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی. شماره 65: 147-133. بحرانی، م. (1384). مطالعه انگیزش تحصیلی دانشآموزان متوسطه استان فارس و عوامل همبسته با آن. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 22 (4): 115- 104. بیابانگرد، ا. (1384). رابطه میان عزت نفس، انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان سال سوم دبیرستانهای تهران. مطالعات روانشناختی، 1 (4 و 5): 18- 5. بیانی، ع.، ا. (1396). امید کار، انگیزش تحصیلی و پیشرفت تحصیلی: وارسی یک مدل علّی در دانشجویان غیر شاغل. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 4 (4): 70- 61. پوردرویش، ا. (1377). بررسی تأثیر شیوههای فرزندپروری بر انگیزه پیشرفت دانشآموزان پایه سوم راهنمائی شهرستان شیراز. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی. پورفرج عمران، م. (1392). رابطه بین ویژگیهای شخصیتی، عوامل دانشگاهی و انگیزش تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران. پژوهشنامه تربیتی. شماره 36: 120- 101. تقیزاده، ل. (1395). پیش بینی فرسودگی تحصیلی بر مبنای سبکهای والدگری، انگیزش تحصیلی و کمالگرایی. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت. حافظی، ع. (1381). بررسی رابطه بین انگیزش تحصیلی و شیوههای رویارویی با تنیدگی با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان مراکز وابسته به سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان شهرستان تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم. خانیچلکاسری، ف.، احمدی، ش.، و صالحی، س. (1401). نقش معلم در انگیزش تحصیلی دانشآموزان و راهبردهای افزایش آن. پژوهش و مطالعات علوم اسلامی، 4 (35): 93- 76. رستمی، ب.، معین، ز.، امینی، ک.، فکور، ا.، و رستمی، ح. (1396). انگیزش تحصیلی و برخی عوامل پیشبینی کننده آن در دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان- سال 1395. توسعه آموزش در علوم پزشکی. 10(28): 38- 27. رشید، خ.، ذاکری، ع. ر.، سلحشوری، ا. و کرد نوقابی، ر. (1391). انگیزه تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه در رابطه با عوامل محیطی. فناوری آموزش. 7(2): 108-99. رضاخانی، س. (1386). بررسی انگیزه درونی و بیرونی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشتههای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن. اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 2(2): 106- 86. سیف. ع.، ا. (1396). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش. تهران: نشر دوران. شکرشکن، ح.، برومند نسب، م.، نجاریان، ب.، و شهنی ییلاق، م. (1381). بررسی رابطه ساده و چندگانه خلاقیت، انگیزه پیشرفت و عزت نفس با کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 3 (9): 24- 1. صادقی، م. (1395). مقایسه انگیزش تحصیلی، انگیزش پیشرفت و خودناتوان سازی تحصیلی دختران عادی و بی-سرپرست مقطع دبیرستان شهر مشهد. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد. صوفی، ص. و گنجی، ح. (1392). تدوین مدل ساختاری برای پیشبینی پیشرفت تحصیلی از طریق عزت نفس کلی، خودپنداره تحصیلی، راهبردهای یادگیری خودتنظیم و انگیزش تحصیلی خود مختار. مطالعات روانشناسی تربیتی، 10(18): 166- 143 کاوسیان، ج.، فراهانی، م. ن.، کدیور، پ.، هومن، ع.، شهرآرای، م.، و فرزاد، و. (1386). مطالعه عوامل مؤثر بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر دبیرستانهای سراسر کشور در سال تحصیلی 84- 1383. روانشناسی دانشگاه تبریز. 2 (8): 108- 85. محمدزاده، س. و جابری، س. (1397). تبیین وضعیت نگرش دانشآموزان دختر مقطع متوسطه نسبت به ادامه تحصیل در رشتههای کشاورزی. رویکردهای پژوهشی کارآفرینانه در کشاورزی، 1 (3): 51-41. محمدی، ع.، قدمپور، ع.، میردریکوند، ف.، و سپهوندی، م. ع. (1400). رابطه بین عاطفه آموزشگاهی و انگیزش تحصیلی حالتی با هدایت مسیر شغلی: نقش واسطهای خودپنداره تحصیلی. رویش روانشناسی، 10(2): 101- 91. محمدیاری، ق. (1384). بررسی رابطة انگیزش پیشرفت تحصیلی و راهبردهای یادگیری خودنظم بخش باکارآمدی شخصیت صوری و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر سال سوم دبیرستانهای شهر تهران در سال تحصیلی 81- 80. پایان-نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی. مولوی، پ.، رستمی، خ.، فدائینائینی، ع. ر.، محمدنیا، ح.، و رسولزاده، ب. (1386). بررسی عوامل مؤثر در کاهش انگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل. سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران. 25(1): 58- 53. یوسفی، ی. (1391). فراتحلیلی بر تعیین عوامل مؤثر بر انگیزش تحصیلی. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته سنجش و اندازهگیری، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
Alikhani Dadoukolaei, M., Chizari, M., Bijani, M. & E. Abbasi (2021). Agricultural Teachers' Professional Competency for Working with Students with Special Needs in Iran. J. Agr. Sci. Tech. 23 (1): 1-15 Bander, R. (2017).Study of most important predictive variables of career guidance.Journal of Academic Studies.78(13), 185- 198.Deci, E.L. & Ryan, R.M. (2002). Overview of self-determination theory: an organismic dialectical perspective. In E. L. Deci., & R. M. Ryan (Eds.), Handbook of self determination research (pp. 3–33). Rochester, NY: University of Rochester Press.Fornell, C. and Larcker, D.F., 1981. Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of Marketing Research, 18(1), 39-50. Fuertes, H. G., Evangelista,Jr. I. A., Marcellones, I. J. Y., and Bacatan, J. R. (2023). Studene engagement, academic motivation and academic performance of intermediate level students. International Journal of Novel Research in Education and Learning. 10 (3), 133-149. Hult, G. T. M., Ringle, C., & Sarstedt, M. (2013). A primer on partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM). Sage Publications. Lumsden, L.S. (1994). Student Motivation to Learn. An Eric Full -Text. Eric- No: Ed 370200. Maurer, W.T.; Allen, D.; Bell Gatch, D.; Shankar, P. &Sturges, D. (2013). A comparison of student academic motivations across three course disciplines. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, 77-89. Nunnally J, Bernstein I 1994 Psychometric theory. McGraw Hill, New York. Ruff, S. E., & Boes, S. R. (2014). The Sum of All Fears: The Effects of Math Anxiety on Math Achievement in Fifth Grade Students and the Implications for School Counselors. Georgia School Counselors Association Journal, 21(1), 1-10 Vallerand, R.J., & Bissonnette, R. (1992). Intrinsic, Extrinsic, and Amotivational Styles as Predictors of Behavior: A Prospective Study. Journal of Personality, 60, 599-620.