اخوان مقدم، ج.، لک، م.، علیشیری، غ.، گودرزی، ح. مدنی، س. ج.، زارعی، ع.، سهرابی، ا. و کرمعلی، م. (1396). تدوین راهبردهای توسعه آموزش علوم پزشکی در یک دانشکده پزشکی نظامی. نشریه طب نظامی، 19(3)، 262-253.
باقرینژاد، ج. (1393). سیستم نوآوری ملی و جایگاه و نقش جدید دانشگاهها در اقتصاد مبتنی بر نوآوری. مجله صنعت و دانشگاه، 5(18- 17)، 17-5.
تقی بیگی، م.، برادران، م.، و علی بیگی، ا. ح. (1398). تبیین سناریو، راهبردها و سیاستهای نهادینه سازی نظریه فراشناخت در نظام آموزش عالی. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی، 15(2)، 165 -141.
خیراندیش، م.، دولتی، ح. و قمی، س. (1395). راهبردهای توسعه سرمایه انسانی در نظام آموزش عالی. مجله آموزش علوم دریایی، 3(5)، 78-67.
رزاقی بورخانی، ف، و محمدی، ی. (1397). تدوین مدل راهبردی SWOT در توسعه گردشگری کشاورزی و روستایی استان مازندران. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 49(3)، 525-509.
سوری، ا. (1393). بررسی تأثیر عوامل درونی دانشگاه بر رابطه با صنعت. مجله صنعت و دانشگاه، 7(23)، 37-21. شریفزاده، ف. (1391). ضرورت بازشناسی نظام آموزش عالی و نقش آن در توسعة علمی و اجتماعی کشور: پژوهشی دربارة دورة کارشناسی رشتة مدیریت دولتی دانشگاهها و مرکزهای آموزش عالی کشور. مجله جامعه پژوهی فرهنگی، 2(1)، 112-79.
غلامرضایی، س.، موحد محمدی، ح.، اسدی، ع.، و حسینی، س. م. (1388). سازوکارهای تقویت کارکرد خدمات برون رسانی آموزش عالی کشاورزی ایران در عرصه ترویج کشاورزی. علوم ترویج و آموزش کشاورزی، 5(2)، 58-45.
غلامرضایی، س.، موحد محمدی، ح.، اسدی، ع.، و حسینی، س. م. (1386). مشارکت دانشگاه در نظام ترویج کشاورزی ایران با تاکید بر کارکرد خدمات برون رسانی دانشگاهی. دوماهنامه جهاد، پیاپی 278، 89-69.
فرتاش، ک.، و خیاطیانیزدی، م. ص. (1398). نقش دانشگاهها و پژوهشگاهها در توسعه علم و فنآوری و سیاستهای حمایت از آنها. فصلنامه سیاست علم و فنآوری، 11(2)، 267-255.
نعمتی، م. ع.، موسوی امیری، س. ط.، و خسروی، م. (1393). دانشگاه پژوهی؛ رهیافتی نو در راستای توسعۀ ارتباط دانشگاه و صنعت. مجله صنعت و دانشگاه، 7(26-25)، 14-1.
Arocena, R., Göransson, B., and Sutz, J. (2017). Developmental universities in inclusive innovation systems: alternatives for knowledge democratization in the global south. Springer. P 281. Barba-Sáncheza, V., and Atienza-Sahuquillo, C. (2018). Entrepreneurial intention among engineering students: The role of entrepreneurship education. European Research on Management and Business Economics, 24, 53–61. Bruton, G., Khavul, S., Siegel, D., and Wright, M. (2015). New Financial Alternatives in Seeding Entrepreneurship: Microfinance, Crowd funding, and Peer-to-Peer Innovations. Entrepreneurship Theory and Practice, 39(1): 9-26. Dumciuviene, D. (2015). The impact of education policy to country economic development. Procedia - Social and Behavioral Sciences.191: 2427 – 2436. Diez-Vial, I., and Fernández-Olmos, M. (2017). The effect of science and technology parks on a firm’s performance: a dynamic approach over time. Journal of Evolutionary Economics, 27(3), 413-434. Hayter, C. S., and Parker, M. A. (2019). Factors that influence the transition of university postdocs to non-academic scientific careers: An exploratory study. Research Policy, 48(3), 556–570. Houben, G., Lenie, K. and Vanhoof, K. (1999). A knowledge-based SWOT-analysis system as an instrument for strategic planning in small and medium sized enterprises. Decision Support Systems, 26, 125-135. Idris, F., Hassana, Z., Ya’acoba, A., Gillb, S., & Mohd Awal, N. (2012). The Role of education in shaping youth’s national identity. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 59: 443 – 450. Lai, H. M., Hsiao, Y. L., and Hsieh, P. J. (2018). The role of motivation, ability, and opportunity in university teachers' continuance use intention for flipped teaching. Computers & Education, 124, 37–50. Light, I., and Isralowitz, R. E. (2019) Immigrant Entrepreneurs and Immigrants in the United States and Israel. Routledge. p 267. Mariana, D. R. (2015). Education as a Determinant of the Economic Growth. The Case of Romania. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 197: 404- 412. Ramírez-Alesón, M., and Fernández-Olmos, M. (2018). Unravelling the effects of Science Parks on the innovation performance of NTBFs. The Journal of Technology Transfer, 43(2), 482-505. Moore, T., and Morton, J. (2017). The myth of job readiness? Written communication, employability, and the ‘skills gap’ in higher education. Studies in Higher Education, 42(3), 591–609. Noshad M, Savari M, Roueita G. A. (2018). hybrid AHP-TOPSIS method for prospectively modeling of ultrasound-assisted osmotic dehydration of strawberry. Journal of Food Process Engineering.; e12928. https://doi.org/10.1111/jfpe. 12928. Olga S. & Belyansky, V. (2008). Facilitating innovations in higher education in transition economie. International Journal of Educational Management, 22(4):341 – 351. O’Reilly, N. M., Robbins, P., Scanlan, J. (2018). Dynamic capabilities and the entrepreneurial university: a perspective on the knowledge transfer capabilities of universities. Journal of Small Business and Entrepreneurship, 31(3): 243-263. Pang, E., Wong, M., Leung, C. H., and Coombes, J. (2019). Competencies for fresh graduates' success at work: Perspectives of employers. Industry and Higher Education, 33(1), 55–65. Pelger, S., & Nilsson, P. (2018). Observed learning outcomes of integrated communication training in science education: Skills and subject matter understanding. International Journal of Science Education, Part B, 8(2), 135–149. Saaty, T. L. (1990). An exposition of the AHP in reply to the paper “remarks on the analytic hierarchy process”. Management science, 36(3), 259-268. Taylor, M. Z. (2016). The politics of innovation: Why some countries are better than others at science and technology. Oxford University Press. P 298. Van Den Broek, J., Benneworth, P., & Rutten, R. (2019). Institutionalization of cross-border regional innovation systems: The role of university institutional entrepreneurs. Regional Studies, Regional Science, 6(1), 55-69. Wickramasinghe, V., and Takano, S. (2009). Application of combined SWOT and analytichierarchy process (AHP) for tourism revival strategic marketing planning: a case for Lanka tourism. Journal of Eastern Asia Society for Transportation Studies, 8, 954–969. Yavuz, F., Baycan, T. (2013). Use of SWOT and analytic hierarchy process integration as participatory decision-making tool in watershed management. Procedia Technology, 8,134–143.