امیرحسینی, مازیار. (1402). پیشنهاد الگوی مفهومی ایجاد نظام آموزش نوین هوشمند در بخش کشاورزی با تکیه بر مبانی مدیریت دانش. سامانه مدیریت نشریات علمی, 6(2), 11-20. doi: 10.22092/jaist.2023.363311.1100
مازیار امیرحسینی. "پیشنهاد الگوی مفهومی ایجاد نظام آموزش نوین هوشمند در بخش کشاورزی با تکیه بر مبانی مدیریت دانش". سامانه مدیریت نشریات علمی, 6, 2, 1402, 11-20. doi: 10.22092/jaist.2023.363311.1100
امیرحسینی, مازیار. (1402). 'پیشنهاد الگوی مفهومی ایجاد نظام آموزش نوین هوشمند در بخش کشاورزی با تکیه بر مبانی مدیریت دانش', سامانه مدیریت نشریات علمی, 6(2), pp. 11-20. doi: 10.22092/jaist.2023.363311.1100
امیرحسینی, مازیار. پیشنهاد الگوی مفهومی ایجاد نظام آموزش نوین هوشمند در بخش کشاورزی با تکیه بر مبانی مدیریت دانش. سامانه مدیریت نشریات علمی, 1402; 6(2): 11-20. doi: 10.22092/jaist.2023.363311.1100
پیشنهاد الگوی مفهومی ایجاد نظام آموزش نوین هوشمند در بخش کشاورزی با تکیه بر مبانی مدیریت دانش
عضو هیات علمی و استادیار دفتر ارتباطات علمی و همکاری های بین المللی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تهران، ایران،
چکیده
این پژوهش با تکیه بر روش شناسی توصیفی-تحلیلی به دنبال ارایه الگوی مفهومی در ایجاد نظام نوین آموزش کشاورزی با تکیه بر آموزش های الکترونیک هوشمند مبتنی بر تفکر مدیریت دانش می باشد. بنیادهای نظام های دانش محور در عصر حاضر تحول شگرفی یافته است. از جمله آنها، شکل گیری نظام های مدیریت دانش بر پایه کاربرد نظام های خبره در حوزه تعاملات و آموزش هوشمند می باشد. این شیوه نوین آموزش، بر پایه اصول و مبانی آموزش هوشمند بنیاد یافته است. افزایش انعطاف پذیری، اثر بخشی، قابلیت انطباق، همکاری مشترک، انگیزش و تحلیل بازخورد فراگیر از جمله ویژگی های این نظام نوین آموزشی می باشد. در شرایط کنونی آموزش در عرصه کشاورزی ایران می بایست از تحولات جهانی پیروی نماید. این پژوهش از روش شناسی طراحی سیستم به منظور ترسیم الگوهای مفهومی کاربرد مدیریت دانش در ایجاد نظام نوین آموزش کشاورزی بهره گرفته شده است. یافته اصلی این پژوهش، ارایه مدلهای مفهومی در شکل گیری آموزش نوین کشاورزی دانش محور و هوشمند است. این الگوی مفهومی می تواند در شکل گیری آموزش هوشمند در کلیه سطوح در امور آموزشی، موسسات آموزش عالی، دانشگاه ها و در امور آموزشی در سایر بخش های کشور نیز مورد بهره برداری قرارگیرد.
Proposing Conceptual model in Estanlising Modern Smart Learning System in Agricultural Sector based on Knowledge Management
نویسندگان [English]
Maziar Amirhosseini
Faculty Member & Assistant Professor, Academic Relations and International Affairs, Agricultural Research, Education and Extension Organization (AREEO), Tehran, Iran.
چکیده [English]
This article follows a descriptive-analytical investigation in proposing a conceptual model for establishing a modern agricultural education system based on smart electronic learning based on knowledge management. Currently, systematic communication has made a tremendous evolution in knowledge sharing. The evolutions are the improvement of knowledge management systems based on expert systems. In fact, this modern education method is based on the foundations of smart learning. Knowledge sharing through using smart technologies has led us to modern education. The new education is a platform for the application of innovative foundations and smart technologies to increase flexibility, efficiency, adaptability, collaborative engagement, motivation, and inclusive feedback. The field of agricultural sciences has gained a significant impact on new situations. Agricultural education in Iran should follow the recent global developments. The research adapted system analysis and design methods to develop the proposed conceptual model. The main research finding is to propose a practical conceptual model for developing modern smart agricultural education based on knowledge management. The conceptual models can be applied in the development of smart learning at various levels of education, higher education institutes, universities, and educational affairs in the other sectors in Iran.