- اسدی, م., غلامی, خ., & بلندهمتان, ک. (1394). عوامل و مولفه های بنیادی تدریس اثربخش در آموزش عالی از دیدگاه دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان. . اندیشه های نوین تربیتی دانشکدة علوم تربیتی و روا نشناسی دانشگاه الزهراء س, 11(1) 149-123.
- اسلامیان, ح. (1394). تدوین مؤلفهها و نشانگرهای تدریس اثربخش جهت به کارگیری توسط استادان دانشگاه علوم انتظامی. مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی, 8 (3), 114- 193.
- بنیداوودی, ز. (1393). مقایسه ویژگیهای تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. دوفصلنامه آموزش پزشکی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابل, 2 (2), 13-17.
- پورشافعی, ه., خامسان, ا., & شوشتری, ل. ط. ز. (1396). اسنادهای اساتید موفق در تدریس اثربخش بر مبنای روش بنیاد بخشی نظریه. فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی, سال سیزدهم، شماره ۳، پیاپی ۵۱, 228-211.
- رجبیانغریب, ف., حجازی, ی., & امید, م. (1393). اهمیت مؤلفه های کیفیت تدریس از دیدگاه دانشجویان بر پایه تحلیل حساسیت شبکه عصبی مصنوعی. . پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی, 29, 23-13.
- رعدآبادی, م., موسوی, م., محمدی, آ., & صدیقمعروفی, ش. (1393). تعیین مهم ترین مولفه های موثر بر اثربخشی تدریس یک استاد از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد: رهیافت مدل تحلیل سلسله مراتبی. آموزش علوم پزشکی یزد, 9(3), 66-58.
- زابلی, ر. ا., مالمون, ز., & حسنی, م. (1393). ارتباط بین عوامل مؤثر بر کیفیت تدریس اساتید: مدلیابی معادلات ساختاری. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی, 7 (5), 321-315.
- سلیمی, ج., & رمضانی, ق. (1393). شناسایی مؤلفههای تدریس اثربخش و ارزیابی وضعیت تدریس (مطالعه موردی دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان). فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی, 4 (8), 33-61.
- صفری, ث. (1390). ویژگی های فرایند تدریس یادگیری در آموزش عالی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 50, 73- 90. غلامی, خ., & اسدی, م. (1392). تجربه حرفه ای اساتید در ارتباط با پدیده تدریس اثربخش در آموزش عالی. . فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی, 1 (2), 26-25.
- کاویانی, ح., & نیلی, م. (1395). فراتحلیل عوامل موثر بر تدریس اثربخش در آموزش پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, سال شانزدهم شماره ۱،پیاپی ۷۸, 20-29.
- محبی, س., & ربیعی, م. (1394). کیفیت تدریس خلاق بر اساس تجربه دانشجویان پرستاری. مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت, 4 (3), 255-244.
- معروفی، ش. ص.، محمدی، آ. ، موسوی، م.و رعدآبادی، م. (1393). تعیین مهمترین مولفه های موثر بر اثربخشی تدریس یک استاد از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد: رهیافت مدل تحلیل سلسله مراتبی. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی یزد، 9 (3)، 66-58.
- موحدی، ر.، شیرخانی، م. و طالبی، ب. (1396). بررسی عوامل موثر بر بهبود کیفیت آموزش از دیدگاه دانشجویان (مطالعه موردی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا). نشریه نامه آموزش عالی، 10 (37)، 79-110.
- Akiri, A. A., & Ugborugbo, N. M. (2009). Teachers’ effectiveness and students’ academic performance in public secondary schools in Delta State, Nigeria. Studies on Home and Community Science, 3(2), 107-113.
- Azigwe, J. B., Kyriakides, L., Panayiotou, A., & Creemers, B. P. M. (2016). The impact of effective teaching characteristics in promoting student achievement in Ghana. International Journal of Educational Development,, 51, 51-61.
- Bahador, Vasokolaee, Raadabadi, & Yaghoubi. (2013). Analysis of the Systematic Relationships between Influencing Factors on Effective Teaching from the Perspective of Graduate Students Using Graph Theory. Educational Development journal, 5(8), 28-36.
- Berthiaume, D. (2009). E-learning – an introduction. A handbook for teaching and learning in higher education: Enhancing academic practice. Third Edition, Routledge, New York.
- Bowen, B. (2013). Measuring Teacher Effectiveness When Comparing Alternatively and Traditionally Licensed High School Technology Education Teachers in North Carolina. Journal of Technology Education, 25(1), 82-100.
- Hativa, N., Barak, R., & Simhi, E. (2010). Exemplary university teachers: Knowledge and beliefs regarding effective teaching dimensions and strategies. The journal of higher education, 72(6), 699-729.
- Knapper, C., & Cropley, A. J. (2005). Lifelong learning in higher education: Psychology Press. Mercedes, I.-C., Ridwan, M., Carmen, M. F., José, V. P.-C., & Michelle, H.-L. (2019).
- Validating a model of effective teaching behaviour and student engagement: perspectives from Spanish students. Learning Environments Research, 22(2), 229-251.
- Murry, H. G. (1991). Impact of student instructional rating on quality of teaching in higher education. University of Western Ontario, Press of Western University.
- Ng, W., Nicholas, H., & Williams, A. (2010). School experience influences on pre-service teachers' evolving beliefs about effective teaching. Teaching and Teacher education, 26(2), 278-289.
- Nicoll, K., & Harrison, R. (2003). Constructing the good teacher in higher education: The discursive work of standards. Studies in continuing education, 25(1), 23-35.
- Nora, M., Humaida, B. S., Noriza, M., Khairul , A. M. A., & Wan, R. I. (2012). Students Perspective on Lecturer Characteristic for Effective Teaching. Procedia - Social and Behavioral Sciences,, 59, 535-540.
- Phipps, L. J., Osborne, E. W., Dayer, J. E., & Ball, A. L. (2008). Handbook on Agricultural Education in public Schools. 177 - 215. Ramsden, P. (2005). Learning to teach in higher education: Routledge.
- Sadeghi, K., Richards, J. C., & Ghaderi, F. (2019). Perceived versus Measured Teaching Effectiveness: Does Teacher Proficiency Matter? . Research Article. doi:10.1177/0033688219845933
- Waleed Mugahed, A.-R., Norma, A., Mohd , S., Othmanb, V. I., & Marinc Gemma, T. (2018). A model of factors affecting learning performance through the use of social media in Malaysian higher education. Computers & Education, 121, 59- 72. doi:10.1016/j.compedu.2018.02.010
- Zhang, L.-f. (2009). From conceptions of effective teachers to styles of teaching: Implications for higher education. Learning and individual differences, 19(1), 113-118.
-
|