- امینی، آ. ) 1378 (. مهارت های اجتماعی نوجوانان: اعتباریابی پرسشنامه TISS . پایان نامه ی کارشناسی رشته روان شناسی، دانشگاه آزاد واحد تهران. دانشکده ی روان شناسی و علوم اجتماعی.
- تهامی منفرد، ش.، علیایی زند، ش.، و یوسفی لویه، م. ) 1381 (. بررسی رابطه ی هوش هیجانی و راهبردهای رویارویی در دانش آموزان عادی و تیزهوش دبیرستان های شهر تهران. اولین همایش ملی استعدادهای درخشان، شیراز.
-
- ثمری، ع.، و طهماسبی، ف. ) 1386 (. بررسی رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان. اصول بهداشت روانی, 9) 36 - 35 (, 121 - 128 .
- حدادی کوهسار، ع.، روشن چسلی، ر.، و اصغرنژادفرید، ع. ) 1386 (. بررسی مقایسه ای رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان شاهد و غیرشاهد دانشگاه تهران. روانشناسی و علوم تربیتی, 37 ) 1(, 73 - 97 .
- حسین مردی، ع. ا.، و حسین مردی، ز. ) 1394 (. پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس هوش هیجانی و انگیزش پیشرفت در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسالمی واحد رودهن. مجله پژوهان. 13 ) 3(، 1- 7.
- حنیفی، ف.، و جویباری، آ. ) 1389 (. بررسی رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر تهران. تحقیقات مدیریت آموزشی, 2) 1(, 29 - 44 . دوردی نژاد، ف.، و نوری زاده، ف. ) 1393 (. نقش هوش هیجانی به عنوان مؤلفه های میانجی در رابطه بین گرایش به تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی در درس زبان انگلیسی. پژوهش در آموزش. جلد 1، شماره 1، ص 50 - 45 .
- دهشیری، غ. ) 1385 (. بررسی رابطه هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. تازه ها و پژوهش های مشاوره، 18 : 97 - 106 .
- زهراکار، ک. ) 1386 (. بررسی رابطه مولفه های هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی )اندیشه و رفتار( (, 2) 5(, 89 - 98 .
- سبحانی، ر. ) 1384 (. بررسی رابطه هوش هیجانی، ت الش مجدانه و پیشرفت تحصیلی، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی، دانشگاه علوم و تحقیقات، تهران.
- سبحانی نژاد، م.، و یوزباشی، ع. ) 1387 (. هوش هیجانی و مدیریت در سازمان )مبانی نظری، شیوه های آموزش و ابزارهای سنجش(. تهران: انتشارات یسطرون.
- سخندان توماچ، ر. ) 1381 (. بررسی اثربخشی آموزش گروهی مهارت های اجتماعی بر مشکلات رفتاری و عاطفی کودکان دبستانی شهرستان گنبدکاووس، راهنما: دکتر ایران باغبان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
- طباطبایی نسب، س. م.، و باقری قره ب الغ، ه. ) ۱۳۹۵(. بررسی تأثیر هوش هیجانی بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی سرمایه اجتماعی )مورد مطالعه: اداره کل آموزش و پرورش ارومیه(، پژوهش مدیریت آموزشی، سال 7، 4) 28 (، 116-95 .
- کریمی، ح.، زارعی، ر.، و ولی زاده, ن. ) 1397 (. اثر هوش هیجانی، هوش معنوی و سلامت روان برکاهش فرسودگی تحصیلی و افزایش پیشرفت آموزشی دانشجویان کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 10 ) 47 (، 139 - 155 .
- گلمن، د. ) 1999 (. هوش هیجانی در کار، ترجمه بهمن ابراهیمی و محسن جوینده. لعلی فاز، ا.، و عسکری، ع. ) 1387 (. توان پیش بینی هوش هیجانی و متغیرهای جمعیت شناختی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تیزهوش. مطالعات تربیتی و روان شناسی, 9) 1(, 167 - 181 .
- نمازی، ا.، علیزاده، ش.، و کوچک زاده طالمی، س. ) 1394 (. بررسی ارتباط بین س المت عمومی، هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مامایی. مجله بالینی پرستاری و مامایی، 4) 2(، 28 - 20 .
- نورالدینی، ا.، ثناگو، اکرم.، و مجیدنیا، م. ) 1398 (. تأثیر آموزش مولفه های هوش هیجانی بر افزایش شادکامی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری. نشریه آموزش پرستاری, 8) 5(، 47 - 54 .
- هزاوه ئی، س. م. م.، فتحی، ی.، و شمشیری، م. ) 1385 (. بررسی برخی علل مشروطی از دید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال تحصیلی 1380 - 81 . گام های توسعه در آموزش پزشکی، مجله ی مرکز مطالعات و توسعه ی آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 3) 1(: 42 - 43 .
- یزدان پور، م.، هراتی، د.، و مهربان، ا. ) 1398 (. ارائه مدل نقش تفکر انتقادی و هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ورزشکار. مطالعات روانشناسی ورزشی، 9) 31 (، 155 - 166 . تأثیر سویگان هوش هیجانی در پیشرفت آموزشی دانشجویان کشاورزی دانشگاه رازی
- یوسفی، ف.، و خیر، م. ) 1382 (. بررسی رابطه استدلال صوری،آگاهی عاطفی و پیشرفت تحصیلی در گروهی از دانش آموزان مدارس تیزهوش و عادی شهر شیراز. مجله ی روا ن شناسی و علوم تربیتی، ) 2( 32 ، 175 - 200 .
- Ahmed, Z., Asim, M., & Pellitteri, J. (2019). Emotional intelligence predicts academic achievement in Pakistani management students. The International Journal of Management Education, 17(2), 286-293.
- Arbabisarjou, A., Raghib, M., Rezazade, Sh., Siadat, S. A. (2013). “The Relationship between Emotional Intelligence, Spiritual Intelligence, and Students’ Academic Achievement”. World of Sciences Journal, 1(8), 45-51.
- Asrar-ul-Haq, M., Anwar, S., & Hassan, M. (2017). Impact of emotional intelligence on teacher׳ performance in higher education institutions of Pakistan. Future Business Journal, 3(2), 87-97.
- Austin, E. J., Saklofske, D. H., & Egan, V. (2005). Personality, well-being and health correlates of trait emotional intelligence. Personality and Individual differences, 38(3), 547-558.
- Bar-On, R. (1997). Bar-On emotional quotient inventory: User's manual. Toronto: Multi-Health Systems, 2, 191-244.
- Başoğul, C., & Özgür, G. (2016). Role of Emotional Intelligence in Conflict Management Strategies of Nurses. Asian Nursing Research, 10(3), 228-233.
- Benington, M. R., Hussey, L. C., & Long, J. M. (2020). Emotional intelligence and successful completion of nursing courses in associate degree nursing students. Teaching and Learning in Nursing, 15(3), 186-189.
- Ciarrochi, J., Deane, F. P., & Anderson, S. (2002). Emotional intelligence moderates the relationship between stress and mental health. Personality and individual differences, 32(2), 197-209.
- Costa, A., & Faria, L. (2015). The impact of emotional intelligence on academic achievement: A longitudinal study in Portuguese secondary school. Learning and Individual Differences, 37, 38-47.
- Garg, R., Levin, E., & Tremblay, L. (2016). Emotional intelligence: impact on post-secondary academic achievement. Social Psychology of Education, 19(3), 627-642.
- Goleman, D. (1995). Emotional intelligence. New York: Bantam.
- Goleman, D. (1998). Working with emotional intelligence. New York: Bantam.
- Gumora, G., & Arsenio, F. (2002). Emotionality, emotion regulation , and school performance inmiddle school children. Journal of School Psychology, 40(5), 395_413.
- Juchneiwicz, J, A. (2008). The Influence of Social Intelligence on Effective Music Teaching. WWW. Proquest. Com.
- Kate, C. (2007). Developmental Psychology, Trans Saif, S, et al, Tehran, Publications Samt.
- Khajehpour, M. (2011). Relationship between emotional intelligence, parental involvement and academic performance of high school students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 1081-1086.
- Lane, A., Meyer, B., Devonport, T., Davies, K., Thelwell, Richard, Gill, G., Diehl, C., Wilson, M. and Weston, Neil. (2009). Validity of the Emotional Intelligence Scale for use in sport. Journal of Sports Science and Medicine, 8 (2).pp. 289-295.
- Meyer, B. B., & Fletcher, T. B. (2007). Emotional intelligence: A theoretical overview and implications for research and professional practice in sport psychology. Journal of Applied Sport Psychology, 19(1), 1-15.
- Mikolajczak, M., & Luminet, O. (2008). Trait emotional intelligence and the cognitive appraisal of stressful events: An exploratory study. Personality and individual differences, 44(7), 1445-1453.
- Ozlem, A. (2006). Is emotional intelligence or mental intelligence more important in language learning? Journal of applied science, vol. 6, Issue 1. p. 66- 70.
- Parker , D.A , Hogan , MS: Eastubrook , J.M; oke, A.& WOOD , L.M .(2004). Emotional intelligence and student retention: predicting the successful transition from nigh school to university.Manuscript submitted for publication.
- Perera, H. N., & DiGiacomo, M. (2013). The relationship of trait emotional intelligence with academic performance: A meta-analytic review. Learning and individual differences, 28, 20-33.
- Petrides, K. V., Frederickson, N., & Furnham, A. (2004). The role of trait emotional intelligencein academic performance and deviant behavior at school, Personality and Individual Differences, 36, 277_293.
- Pishghadam, R.( 2009). Emotional and verbal intelligences in language learning. Iranian Journal of Language Studies, 3(1), 43–64.
- Rice, D. M. (2018). The Relationship of Emotional Intelligence to Academic Achievement. National Teacher Education Journal, 11(1).
- Tam, H. L., Kwok, S. Y., Hui, A. N., Chan, D. K. Y., Leung, C., Leung, J., ... & Lai, S. (2021). The significance of emotional intelligence to students’ learning motivation and academic achievement: A study in Hong Kong with a Confucian heritage. Children and Youth Services Review, 121, 105-847.
- Woitaszewski, S., Aalsama, M. (2004). The contribution of emotional intelligence to social and academic success of gifted adolescence as measured by the multifactor emotional intelligence scale, Roper Review. Vol.27, Pp.30-45.
-
|