- بهرامی، ف و زمانی، غ. (1380). آموزش عالی، تنگناها و راهکارها. جهاد، شماره 245 - 240 ، ص 32 – 2
- رنجبر، ا؛ خلیل ارجمندی، ج و کلانتری، خ. (1390). ارزیابی اثربخشی عملیات کشاورزی بر توانمندسازی دانشجویان رشته های کشاورزی در دانشگاه تهران. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، صص 83-93.
- زرافشانی، ک؛ میرک زاده، ع. ا؛ اسکندری، ف؛ مرادی، خ. (1387). تحلیل دوره های کارآموزی دانشجویان به منظور ارتقای کیفی این دوره ها: مطالعه موردی گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی. سومین همایش یافته های پژوهشی کشاورزی و منابع طبیعی غرب کشور، کردستان، سنندج، صفحه 1225-1215.
- زرافشانی،کیومرث، میر کزاده، علی، اسدا ، حمیدرضا. (1388). تحلیل نقاط ضعف و قوت دور ههای کارآموزی دانشجویان گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره 2، ص 2- 10 .
- زمانی پور، ا. (1386). آموزش کشاورزی در ایران آغازی اشتباه و انجامی بی سرانجام. مجله علوم ترویج و آموزش.
- زمانی، غ و عزیزی خالخیلی، ط. (1385). تحلیل نظرات مدیران اجرایی نسبت به اشتغال دانش آموختگان کشاورزی. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد 2 شماره 2، ص 73 - 86 .
- سانتزو (1383). هنر جنگاوری. ترجمه علی کردستی نشر فرا.
- شاه ولی، م.، آزادی، ح.، و یوسفی، م. 1384 . برنامه ای نو برای کارآموزی دانشجویان کشاورزی. مجله جهاد،ماهنامه توسعه روستایی و ترویج کشاورزی. سال 25 ، شماره 267 بهار(، ص 51 – 4 کشاورزی ایران، جلد 3، شماره 1، ص ص 159 - 173 .
- شریف زاده، ابوالقاسم؛ عبداله زاده، غلامحسین و شاه پسند، محمد رضا. (1390). ارتقای آموزش عملی از طریق بهبود دوره کارآموزی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان.
- صادقی ف.ا؛ شریف زاده، ا؛ موحدمحدی، ح و مریدالسادات،پ. (1387). بررسی نقاط ضعف و قوت دوره کارآموزی دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران. مجله علوم ترویج و اموزش کشاورزی ایران، جلد 4، شماره 1،صص 108-99.
- صادقی، ف؛ شریف زاده، ا؛ موحد محمدی، ح؛ مریدالسادات، پ. (1387). بررسی نقاط قوت و ضعف دوره کارآموزی دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران (مقاله کوتاه)، جلد 4، شماره 1، صفحه 108-99.
- صفا ،لیلا ، شعبانعلی فمی ،حسین(1387) بررسی کیفیت آموزشهای عملی کشاورزی از نظر دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران. مقاله 8، دوره 10، شماره 1 - بهار و تابستان 1387، صفحه 87-100 .
- صفا، لیلا و شعبانعلی فنی، حسین. (1387). بررسی کیفیت آموزشهای عملی کشاورزی از نظر دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران. مجله کشاورزی، دوره 10 ، شماره 1، صص 87-100
- ملک پور، علی و محمدی، فواد. (1392). بررسی زمینهها و موانع اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی. مقطع کارشناسی رشتههای علوم انسانی شهرستان بیجار. ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه - شماره 157.
- موحدمحمدی، ح؛ صادقی، ف؛ شریف زاده، ا و مریدسادات، پ. (1387). بررسی نگرش دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران نسبت به دستاوردهای دوره های کارآموزی. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران. سال39 ، شماره 1، صفحه 176-169.
- میرک زاده، ع. ا؛ غیاثوند غیاثی، ف؛ شری فزاده، ا و شریفی، م. (1388). بررسی سبک های یادگیری دانشجویان کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی. جلد 40 - 2، شماره 4، ص ص 79 - 89 .
-
Lo, Y.M., Gdovin, S.L., Stankiewicz, J.B., Appezzato, L., and Garvey, E.M. 2002. A Dynamic Food Science Internship Program: Integration of Problem-Based Learning and Student-Centered Mentoring. Journal of Food Science Education, 1:1.45-51.
Movahedi, R., & Nagel, U.J. (2012). Identifying Required Competencies or the Agricultural Extension and Education Undergraduates. Journal of Agricultural Science and Technology, 14: 727-742.
Nilsson S & Ellstrom P (2012), Employability and talent management: challenges for HRD practices, The current issue and full text archive of this journal is available at www.emeraldinsight.com/2046- 9012.htm