1- رحیمی فیض آباد، ف و منفرد، ن. 1393. ارزیابی رضامندی کشاورزان از کلاسهای آموزشی- ترویجی شهرستان الشتر با استفاده از مدل اروپایی. پنجمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ایران و اولین کنفرانس بین المللی خدمات مشاورهای روستایی در آسیا و اقیانوسیه، ص 178.
2- رحیمی فیض آباد، ف و یزدانپناه، م. 1393. عاملهای موثر بر مشارکت پیوستهی کشاورزان در کلاسهای آموزشی ترویجی. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 31: 57-46.
3- شاهولی، م.، عزیزی خالخیلی، ط.، لاچینی، ز.، ابدی، ب و مسرور، ا. 1387. چالش سازمان ترویج کشاورزی با تحولات به کمک دو رویکرد عملکردمداری و اربابرجوعگرایی. فصلنامه روستا و توسعه، 11(2): 90-61.
4- عابدی سروستانی، ا و شاهولی، م. 1388. نقش ترویج کشاورزی در ارتقاء اخلاق زیستمحیطی کشاورزان. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 4(1،2): 130-120.
5- کریمی، آ.، ملکمحمدی، ا.، رضوانفر، ا و احمدپور داریانی، م. 1392. طراحی مدل کارآفرینی سازمانی ترویج کشاورزی در زمینهی توسعهی پایدار کشاورزی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 44(1): 93-77.
6- میرزایی، م.، صدیقی، ح و فلسفی، پ. 1386. ارزیابی نظام ترویج کشاورزی ایران. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 3(2): 67-57.
7- نظرزاده زارع، م.، درانی، ک و غلامعلی لواسانی، م. 1390. بررسی موانع و مشکلات دورههای آموزشی ترویج کشاورزی از دیدگاه کشاورزان شرکتکننده در دورههای ترویج شهرستان دزفول. پژوهش در برنامهریزی درسی، 2(1،2): 13-1.
8- یزدان پناه، م.، زمانی، غ و رضایی مقدم، ک. 1388. رضامندی کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی: کاربرد تحلیل مسیر. فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه، 66: 163-139.
9- یزدانپناه، م و رحیمی فیض آباد، ف. 1394. عوامل موثر بر رضامندی و وفاداری کشاورزان شهرستان الشتر از کلاسهای آموزشی ترویجی. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 33: 72-56.
10- Alini, M., Mirzaei, A., & Nahavand, S. 2012. Satisfaction of farmers of the farmers’ house from Extension- Education courses held. Journal of Iife science, 1209-1215.
11- Arambewela, R., & Hall, J. 2006. A comparative analysis of international education satisfaction using SERVQUAL. Journal of Services Research, 6: 141-163.
12- Bagram, D. M. M. M., & KHan, S. 2012. Attaining Customer Loyalty! The Role of Consumer Attitude and Consumer Behavior. International Review of Management and Business Research, 1(1): 1-8.
13- Calisir, F., & Calisir, F. 2004. The relation of interface usability characteristics, perceived usefulness, and perceived ease of use to end-user satisfaction with enterprise resource planning (ERP) systems. Computers in Human Behavior, 20(4): 505-515.
14- Cengiz, E. 2010. Measuring customer satisfaction: must or not. Journal of Naval Science and Engineering, 6(2): 76-88.
15- DeBourgh, G. A. 2003. Predictors of student satisfaction in distance-delivered graduate nursing courses: what matters most? Journal of Professional Nursing, 19(3): 149-163.
16- Fornell, C. 1992. A national customer satisfaction barometer: The Swedish experience. Journal of Marketing, 56(1): 6-21.
17- Garbarino, E., & Johnson, M. S. 1999. The different roles of satisfaction, trust, and commitment in customer relationships. The Journal of Marketing, 70-87.
18- Giese, J. L., & Cote, J. A. 2000. Defining consumer satisfaction. Academy of marketing science review, 1(1): 1-22.
19- Grigoroudis, E. & Siskos, Y. 2004. A survey of customersatisfaction barometers: Some results from the transportation communicationssector. European Journal of Operational Research,152: 334–353.
20- Haile, T. M., & Israel, G. D. 2010. A job well done: Clients satisfied with Extension''s service.
21- Hsu, S. H. 2008. Developing an index for online customer satisfaction: Adaptation of American Customer Satisfaction Index. Expert Systems with Applications, 34(4): 3033-3042.
22- Hu, L., & Bentler, P. M. 1999. Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation modeling, 6(1): 1-55.
23- Johnson, M. D., Gustafsson, A., Andreassen, T. W., Lervik, L., & Cha, J. 2001. The evolution and future of national customer satisfaction index models. Journal of economic Psychology, 22(2): 217-245.
24- Johnson, M. D., Nader, G., & Fornell, C. 1996. Expectations, perceived performance, and customer satisfaction for a complex service: The case of bank loans. Journal of Economic Psychology, 17(2): 163-182.
25- Liao, C., Chen, J. L., & Yen, D. C. 2007. Theory of planning behavior (TPB) and customer satisfaction in the continued use of e-service: An integrated model. Computers in Human Behavior, 23(6): 2804-2822.
26- Liaw, S. S. 2008. Investigating students’ perceived satisfaction, behavioral intention, and effectiveness of e-learning: A case study of the Blackboard system. Computers & Education, 51(2): 864-873.
27- Mostaghel, R. 2006. Customer satisfaction: service quality in online purchasing in Iran.
28- Pezeshki Rad, Gh., Golshiri Esfahani, Z., & Chizari, M. 2010. Learner Satisfaction with Pomegranate Production Extension-Education Courses in Yazd Province, Iran. Journal of Agricultural Science and Technology, 11: 49-55.
29- Ravindran, S. D., & Kalpana, M. 2012. Student''s Expectation, Perception and Satisfaction towards the Management Educational Institutions. Procedia Economics and Finance, 2: 401-410.
30- State Extension Leaders Network (SELN). (2006). Enabling Change in Rural and regional Australia: the role of extension in achieving sustainable and productive futures. State Extension Leaders Network, WWW. Seln. Au
31- Tu, T., Lambert, C., Taylor, B. L., Lister, C., & Klein, A. 2011. National learner satisfaction survey: adults in FE, apprenticeship, other LR and PCDL (BIS research paper number 17).
32- Ueltschy, L. C., Laroche, M., Tamilia, R. D., & Yannopoulos, P. 2004. Cross-cultural invariance of measures of satisfaction and service quality. Journal of Business Research, 57(8): 901-912.
33- Wang, Y. S. 2003. Assessment of learner satisfaction with asynchronous electronic learning systems. Information & Management, 41(1): 75-86.
34- Warnock, P. 1992. Surveying client satisfaction. Journal of extention, 30(1).
35- Weston, R., & Gore Jr, P. A. (2006). A brief guide to structural equation modeling. The counseling psychologist, 34(5), 719-751.
36- Wu, H. Y., Lin, Y. K., & Chang, C. H. 2011. Performance evaluation of extension education centers in universities based on the balanced scorecard. Evaluation and Program Planning, 34(1): 37-50.
37- Yazdanpanah, M., & Rahimi Feyzabad, F. 2017. Investigating Iranian Farmers'' Satisfaction with Agricultural Extension Programs Using the American Customer Satisfaction Index. Journal of Agricultural & Food Information, 18(2): 123-135.
38- Yazdanpanah, M., Zamani, G. H., Hochrainer-Stigler, S., Monfared, N., & Yaghoubi, J. 2013. Measuring satisfaction of crop insurance a modified American customer satisfaction model approach applied to Iranian Farmers. International Journal of Disaster Risk Reduction, 5: 19-27.
39- Yoon, Y., & Uysal, M. 2005. An examination of the effects of motivation and satisfaction on destination loyalty: a structural model. Tourism management, 26(1): 45-56.