احمدوند، ا. (1392). بررسیاثربخشیرهیافتمدارسمزرعهایکشاورزاندرمدیریت تلفیقیآفات (موردمطالعه،گلخانهداراناستانهایتهرانوالبرز). پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه تربیت مدرس.
اینانلو، پ.، ملک محمدی، ا.، چیذری، م. (1396). نقش پیشبرندهها در افزایش نرخ انتقال یافتههای طرحهای تحقیقات کشاورزی. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد13، شماره2، صص50-39.
انصاری، ن.، رضایی مقدم، ک. (1397).نگرشکارشناسانمراکزخدماتکشاورزیاستانفارسنسبتبهعملکردپایگاههایالگویی. هفتمین کنگره ملی علوم ترویج وآموزش کشاورزی. منابع طبیعی و محیط پایدار، شهریور 1397، دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلیسینا، همدان.
دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی. (1397). شیوهنامه اجرایی پایگاههای جامع ترویجی. مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی.
دهقانپور، م.، یزدانپناه، م.، فروزانی، م.، عبدالله زاده، غ.ح. (1398). اولویت بندی روش های آموزشی ترویجی مورد استفاده در برنامههای سازگاری با تغییرپذیریهای اقلیم از دیدگاه کشاورزان وکارشناسان کشاورزی: کاربرد روش PROMETHEEE . فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره50، صص144-126.
شاهپسند، م. ر. ( 1392). نقش آموزش های علمی کاربردی در توانمندی شغلی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی بر اساس نظریه شناخت اجتماعی. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره26، صص37-24.
شاهپسند، م. ر. (1397).اثربخشیپایگاههایالگوییدرحوزهاموردام )مطالعهموردیاستانخوزستان(. هفتمین کنگره ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیطزیست پایدار، شهریور 1397، دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلیسینا، همدان.
علیبیگی، ا.، میرک زاده، ع.، بنی عامریان، ل. (1389). ارزشیابی طرح ترویجی تسریع انتقال یافتهها از دیدگاه کشاورزان مجری طرح در استان کرمانشاه: مجله تحقیقات اقتصادوتوسعه کشاورزی ایران، جلد1، شماره2، صص 91-79.
مرادیکفراج، م.، رضوانفر، ا.، ملک محمدی، ا. (1392). عوامل موثر بر موفقیت برنامههای تمرکززدایی ترویج کشاورزی کشور: مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد9، شماره2، صص13-1.
Adejo, P. E., Okwu, O. J., & Ibrahim, M. K. (2012). Challenges and Prospects of Privatization of Agricultural Extension Service Delivery in Nigeria. Journal of agricultural extension and rural development, 4(3), 63-68.
Anandajayasekeram, P., Davis, K. E., & Workneh, S. (2007). Farmer Field Schools: An Alternative to Existing Extension Systems? Experience from Eastern and Southern Africa. Journal of International Agricultural and Extension Education, 14(1), 81-93.
Akinnagbe, OM., and Ajayi, AR. (2010). Challenges of Farmer-led Extension Approaches in Nigeria. Journal of Agricultural Extension and Rural Development, 4 (3): 63-68.
Braun, A. R., Graham T., and Fernandez, M. (2000). Farmer Field Schools and Local Agricultural Research Committees: Complementary Platforms for Integrated Decision Making In Sustainable Agriculture. Agriculture Research and Extension Network Paper No.105, Overseas
Brower, F. (2004). Sustaining Agriculture and the Rural Environment (Governance, Policy and Multifunctional). UK Edward Edgar Publishing Limited.
Davis, M. (2006). City of Quartz: Excavating the Future in Los Angeles (New Edition). Verso Books.
Groeneweg, J. G., Huygen, F. J., Heijmans-Antonissen, C., Niehof, S., & Zijlstra, F. J. (2006). Increased Endothelin-1 and Diminished Nitric Oxide Levels in Blister Fluids of Patients with Intermediate Cold Type Complex Regional Pain Syndrome Type 1. BMC Musculoskeletal Disorders, ،7 (1): 91-103.
Karbasioun, M. (2007). Towards a Competency Profile for the Role of Instruction of Agricultural Extension Professionals in Esfahan, Unpublished PhD Thesis, Wageningen University.
Khisa, G. S., & Heinemann, E. (2005). Farmer Empowerment through Farmer Field Schools. Bright Spots Demonstrate Community Successes. African Agriculture, 71-82.
Meijerink, G., & Roza, P. (2007). The Role of Agriculture in Development. Markets, Chains and Sustainable Development Strategy & Policy Papers. Free Electronic Distribution.
Mohammadzadeh, L., Sadighi, H., & Abbasi, E. (2017). Assessment of farmer-oriented Agricultural Extension Intervention in Iran. The Journal of Agricultural Education and Extension, 23 (2): 175-187. DOI: 10.1080/1389224X.2016.1242429.
Rathore, S., Intodia, S. L., & Singh, R. P. (2016). Analysis of Research–Extension–Farmer Linkage in the Arid Zone Of India. Indian Research Journal of Extension Education, 8(3), 69-72.
Rivera, W. M., & Sulaiman, V. R. (2009). Extension: Object of Reform, Engine for Innovation. Outlook on agriculture, 38(3): 267-273.
Rizal, R. (2010). Effect of Integrated Pest Management Farmer Field School (IPMFFS) on Farmer’s Knowledge, Farmers Group’s Ability, Process of Adoption and Diffusion of IPM in Jember District. Journal of Agricultural Extension and Rural Development, 2(2), 29-35.
Swanson, B. & Rajalahti, R. (2010). Strengthening Agricultural Extension and Advisory Systems: Procedures for Assessing, Transforming, and Evaluating Extension Systems”. Agriculture and Rural Development Discussion Paper 44, the International Bank for Reconstruction and Development/the World Bank, Washington.
Speranza, I. C., Kiteme, B. & Opondo, M. (2009). Adapting Public Agricultural Extension Services to Climate Change: Insights from Kenya. Paper presented in the Amsterdam Conference on the Human Dimensions of Global Environmental Change, 2-4 December.
Schut, M.(2006). A House Does Not Make A Home: Challenging Paradigms Through Farmer Field Schools. MSc. Thesis, Communication and Innovation Studies. Department of Communication and Innovation Studies, Wageningen University.
Verschoor, A., Morrissey, O., Mosley, P., & Gomanee, K. (2005). Aid, Government Expenditure, and Aggregate Welfare. World Development, 33(3), 355-370.