الوانی س م.، شریف زاده ف. 1386. فرآیند خط مشیگذاری عمومی، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی
الوانی س، م.،پور سید، ب، پیکانی ه.، 1388. مروری بر مدلهای خط مشیگذاری در نظام آموزش عالی، مجلس و پژوهش سال پانزدهم پاییز، 1387، شماره 59
امینی، م. ت.، پرهیزگار، م. م.، رضوانی، م. فرجام، س. 1394. طراحی مدل مفهومی کارآفرینی ارزش آفرین (موج چهارم). فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین علمی– پژوهشی، ویژه نامه چهارمین همایش ملی مدیریت و کارآفرینی.
احمدی، ع. ا.، شهبازی م.، بیگلی، ص. 1392. رابطه بین سبک رهبری مدیران و خلاقیت کارکنان با نقش میانجی فرهنگ سازمانی در سازمان بیمهای تأمین اجتماعی تهران. پژوهشهای علوم انسانی، 30، ص ص112 - 149.
اتکینسون، ریتال ال؛ زمینه روانشناسی هیلگارد، حسن رفیعی و همکاران، تهران، ارجمند، 1383، چاپ ص 429، 430. آزاد مرزآبادی، ا.، پورخلیل، م.، هوشمندجا، م. 1391. رابطه معنویت سازمانی با توانمندسازی روان شناختی، خلاقیت، هوش معنوی، استرس شغلی و رضایت شغلی کارکنان دانشگاه، مجله علوم رفتاری، دوره 6, شماره2 (مسلسل 20) ص ص 181 تا 187.
آبراهامیان، ی.، ایران بین دو انقلاب. 1982. نشر نی. ص ۴۰۶.
پناهی، س. م.، پورکریمی، ج.، رمضان، م. 1397. ارائه الگوی شایستگی حرفهای مدیران پژوهشی در سازمانهای پژوهش محور. انتشارات دانشگاه تربیت مدرس، پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی دوره ۸، شماره ۱، جلد ۸، شماره ۱، ص ص ۲۳-۴۶.
حیدری، ا.، کشاورز، م. 1392. از موج سوم تافلر تا موج چهارم و پیشرانهای مؤثر بر عصر مجازی، فصلنامه مطالعات آینده پژوهی، شماره8.
حسنی ک.، شیخ اسماعیلی س.، و مقصودی، ک. 1392. بررسی ابعاد و مؤلفههای شایستهسالاری در مدیران و کارکنان مؤسسات آموزشی. فصلنامه فرآیند مدیریت و توسعه، دوره 26، شماره2، ص ص119-140.
دانش فرد، ک.، جلیلی سودابه. 1389. کارآفرینی و خط مشیهای کارآفرینی، نشریه خط مشیگذاری عمومی در مدیریت، دوره 1، شماره 2 ; از صفحه 181 تا صفحه 215.
ذاکری م.، فقیهی ا.، دانش فرد ک. 1394. تبیین الگوی جانشین پروری مدیران با بهرهگیری از داستان خلیفه اللهی آدم (ع) بر اساس اندیشه تفسیری آیت الله جوادی آملی، مدیریت اسلامی سال ۲۳ بهار ۱۳۹۴ شماره ۱.
سنگری، ن. 1396. تدوین مدل شایستگیهای محوری اعضای هیئت علمی دانشگاه اسلامی، موردمطالعه دانشگاه الزهرا (س)، مدیریت در دانشگاه اسلامی، 13شماره ششم سال 1.
شیرزادی، م، ر،. ضیائی، م، ص.، رزقی شیرسوار، هادی.، جلیلی، س.، 1397. مدل شایستهسالاری مدیران مرکزهای آموزشهای علمی کاربردی و مهارتی وزارت جهاد کشاورزی، فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره 46، پاییز 1397.
شیرزادی، م، ر.، الگوی انتخاب و انتصاب بر مبنای شایستهسالاری مدیران مرکزهای تحقیقاتی و آموزشی وزارت جهاد کشاورزی، رساله دکترا، بهار 1398.
قورچیان، ن.، گلکار، ب.، ناصحی فر، و. 1381. مروری بر مفهومها شایستهسالاری، توسعه مدیریت، نشریه توسعه مدیریت شماره 39، ص ص6-10.
کرمانی، ب.، درویش، ح.، علی سرلک، م.، کولیوند پ، ح. 1396. طراحی مدل شایستگیهای مدیران بیمارستانها، نشریه مدیریت ارتقای سلامت، دوره6، شماره 4.
نصراللهی، م.، خورشیدی، ع.، خسروی، ع. 1395، شناسایی مؤلفههای شایستگیهای حرفهای مدیران و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، مجله مطالعات کمی در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر شماره 24ص ص 171 تا 191.
مشایخ، فریده. 1395. دیدگاههای نوین در برنامهریزی درسی، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
واعظی، ح. 1395، تحلیل سیاستگذاری در نسل جدید دانشگاه ها: الگویی اثربخش برای آموزش عالی ایران، کنگره ملی آموزش عالی ایران
موللی ک.، 1396. مبانی روان کاوی فروید – لکان، نشر نی، چاپ یازدهم.
هامر، دین؛ نقش ژن در شکلگیری شخصیت، ترجمه متولی زاده ارکانی علی، تهران، چهر، 1384، چاپ اول، ص 7، 8، 9 و 12.
Ayob, A., & Zainal, S. R. M. (2011), The Role of Psychological Empowerment on Employees Creativity: the Development of Conceptual Framework. In Journal of International Conference on Economics, Business and Management IACSIT Press (pp. 118-122)
Carmen Beviá a, Luis C. Corchón (2016), Growth in Illyria: The role of meritocracy in the accumulation of human capital, Mathematical Social Sciences (Elsevier)
Fenge, R. (2008). “The Provision of Higher Education in a Global World-Analysis and Policy Implications”, Journal of CESifo Economic Studies, Vol. 54, No. 2
He Xian & Jeremy Reynolds (2017), Bootstraps, Buddies, and Bribes: Perceived Meritocracy in the United States and China, The Sociological Quarterly, 58:4, 622-647
Keyhani M, Taghvaei D, Rajabi A, Amirpour B. 2015,Internal Consistency and Confirmatory Factor Analysis of the Connor-Davidson Resilience Scale (CD-RISC) among Nursing Female. Iranian Journal of Medical Education; 14 (10):851-859
Ferris, J. M. and Mintrom (2007). “Foundations and Public Policymaking a Conceptual Framework”, Research Paper-10, Center on Philanthropy and Public Policy
Özarallı, N. (2015). Linking empowering leader to creativity: the moderating role of psychological (felt) empowerment. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 181, 366-376
Seval Gündemira, Astrid C. Homanb, Anastasia Usovac, Adam D. Galinskya (2017), Multicultural meritocracy: The synergistic benefits of valuing diversity and merita, Journal of Experimental Social Psychology (Elsevier)
Toon Kuppensa, Russell Spearsa, Antony S. R. Mansteadb, Bram Spruytc, Matthew J. Easterbrook (2018), Educationism and the irony of meritocracy: Negative attitudes of higher educated people towards the less educated, Journal of Experimental Social Psychology (Elsevier)
Joseph A. Soares (2017), Meritocracy dismissed, Department of Sociology, Wake Forest University, Winston-Salem, USA,,Ethnic and Racial Studies, VOL. 40, NO. 13, 2300–2307
Zopiatis A. 2010; Is it art or science? Chef’s competencies for success. Int J Hosp Manag; 29 (3): 459-67.