امیری، م. ا.؛ خامسان، ا. و آیتی، م. (1390). شرافت علمی در نظام آموزش عالی: مقایسهی تطبیقی دانشگاههای منتخب آمریکا، بریتانیا و ایران. اخلاق در علوم و فناوری، 6 (4): 14-1.
امینی، م.؛ پریزاد، م.؛ ریواز، س.؛ ثاقب، م. م. و ریواز، م. (1394). مقایسه نگرش و عملکرد دانشجویان پزشکی مقطع بالینی دانشکده پزشکی شیراز در زمینه انواع تقلب دانشگاهی (تقلب در امتحان، تقلب در بالین و تقلب در نوشتن پژوهش و مقاله). گامهای توسعه درآموزش پزشکی، 12 (5): 717-709.
بهرامی، ب.؛ حسن زاده، م.؛ زندی، ز.؛ ارمی، ا. و میری، خ. (1394). نگرش دانشجویان درباره تقلب امتحانی و راهکارهای مقابله با آن. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 8 (2): 104-99.
خامسان، ا. و امیری، م. ا. (1390). بررسی تقلب تحصیلی در میان دانشجویان دختر و پسر. اخلاق در علوم و فناوری، 6 (1): 61-53.
رستمی، ف.؛ زرافشانی، ک. و سعدوندی، م. (1393). بررسی شیوههای متداول تقلب در آزمونها در بین دانشجویان و ارائه راهکارهای مدیریت و کنترل آن (مطالعه موردی: دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه). نامه آموزش عالی، 7 (25): 144-129.
سید حسینی داورانی، س. و. (1383). نگرش دانشجویان پزشکی سال اول تا ششم نسبت به انواع خلاف دانشگاهی تقلب و سنجش فراوانی آن به روش غیر مستقیم. پایاننامه دکتری پزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز.
فعلی، س.؛ صفرپور، س. و رسولی آذر، س. (1393). عوامل مؤثر بر تقلب دانشجویان در آزمونهای دانشگاهی. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، (71): 77-57.
مرادی، و. و سعیدی جم، م. (1380). بررسی علل گرایش دانشجویان به تقلب در امتحانات دانشجویان به تقلب در امتحانات دانشجویان، طب و تزکیه، 40: 19-16.
نیکپور، ه. (1382). تعیین نگرش دانشجویان سال آخر پزشکی نسبت به انواع تقلب در مراحل تدوین پایاننامه و سنجش فراوانی آن به روش غیر مستقیم. پایاننامه دکتری پزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز.
Ballantine, J. A. ; McCourt Larres, P. & Mulgrew, M. (2014). Determinants of academic cheating behavior: The future for accountancy in Ireland. Accounting Forum, 38: 55– 66.
Cizek, G. J. (2003). Detecting and preventing classroom cheating: Promoting integrity in assessment. Thousand Oaks, California: Corwin.
King, D. L. & Case, C. J. (2007). E-Cheating: Are Students Misusing It? Issues in Information Systems, 8 (1): 71-75.
Murdock, T. B. & Anderman, E. M. (2006). Motivational perspectives on student cheating: toward an integrated model of academic dishonesty. Educational Psychologist, 41 (3): 129-145.
Murdock, T. B. ; Beauchamp, A. S. & Hinton, A. (2008). Predictors of cheating and cheating attributions: Does classroom context influence cheating and blame for cheating? European Journal of Psychology of Education, 23 (4): 477-492.
Nonis, S. & Swift, C. O. (2001). An examination of the relationship between academic dishonesty and workplace dishonesty: A multicampus investigation. Journal of Education for Business, 77 (2):69-78.
Park, E. ; Park, S. & Jang, I. (2013). Academic cheating among nursing students. Nurse Education Today, (33): 346-352.
Pryor, E. R. ; Habermann, B. & Broome, M. E. (2007). Scientific misconduct from the perspective of research coordinators: a national survey. Journal of Medical Ethics, 33:365–369.
Whitley, B. E. Jr. & Keith-Spiegel, P. (2002). Academic dishonesty: An educator’s guide. Hillsdale, NJ: Erlbaum.