احمدی، سلیمان، یزدانی، شهرام و محمدپور، یوسف، (1395)، در مسیرتعریف چارچوب شایستگیها برای آموزش مبتنی بر شایستگی در پرستاری: مرور نقادانه شواهد، کنگره ملی آموزش عالی ایران، 37-1.
ارشدی، نسرین (1386). زراحی و آزمودن الگویی از پیشایندها و پیامدهای مهم انگیزش شغلی در کارکنان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، پایاننامه دکتری، دانشگاه شهید چمران اهواز
بنی هاشمیان، سیده مریم و محمد داوودی، امیرحسین، (1394)، عامل تکنولوژیکی در اثربخشی یادگیری تیمی، کنفرانس جهانی افقهای نوین در علوم انسانی، آینده پژوهی و توانمند سازی، 19-1.
شریف، سعید و مهدویان، وحید (1394)، مدلسازی معادلات ساختاری با AMOS، تهران: انتشارات بیشه
حسن زاده، غلامرضا؛ ابوالحسنی، فرید؛ میرزازاده، عظیم؛ علیزاده، مریم (1392). یادگیری مبتنی بر تیم؛ شیوهای نوین در آموزش برنامههای ادغام یافته پزشکی: تجریه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی؛ 13 (7): 610-601.
سلیمانی، نادر؛ زحمت کش، محبوبه؛ فائض، علی (1390). رابطه توانمندسازی کارکنان با یادگیری سازمانی در ادارات آموزش و پروررش، فصلنامه علوم تربیتی، سال چهارم، شماره 15، 105-89.
شیخ، ابراهیم (1389). الگوی قابلیتهای مدیران در بخش دولتی. رساله دوره دکتری. دانشکده مدیریت و حسدابداری دانشگاه علامه طباطبایی. ایران.
صالحی، رضا؛ نعمتی، مرتضی و امانپور، سعید (1393). بررسی سازوکار تأثیرگذاری شاخصهای سرمایه اجتماعی در حکمروایی مطلوب شهری با استفاده از Amos، مجله علمی-پژوهشی برنامهریزی فضایی (جغرافیا)، سال چهارم، شماره 1، 24-1
عرفانی، مریم و دیانتی، محمد (1388). نقش شایستگیها در مدیریت منابع انسانی. ماهنامه تدبیر، 277. 16-20.
فلاحی، فرهادی و قاضی (1391) در مطالعهای با عنوان اثر روش تدریس تغییر یافته طرح کارایی تیم (TED) و سخنرانی بر رضایتمندی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان، فصلنامه آموزش پزشکی، 1 (1)، 12-7.
محمودی، سید محمد؛ زارعی متین، حسن و بحیرایی، صدیقه (1391). شایستگی و تبیین شایستگیهای مدیران دانشگاه، مدیریت در دانشگاه اسلامی، 1 (1)، 143-114.
معین، محمد (1378). فرهنگ معین (2). تهران. انتشارات امیرکبیر.
مومنی مهموئی، حسین، کاظمپور، اسماعیل و تفرشی، محمد، (1390)، برنامهریزی درسی مبتنی بر شایستگی؛راهبردی مطلوب برای توسعه شایستگیهای اساسی، فصلنامه راهبردهای آموزش، دوره 4، شماره 3، پاییز 9، 149-143.
هومن، حیدرعلی (1384). مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرمافزار لیزرل، نشر سمت.
Biemans, H., Wesselink, R., Gulikers, J., Schaafsma, S., Verstegen, J., & Mulder, M. (2009). Towards competence-based VET: dealing with the pitfalls. Journal of Vocational Education & Training, 61, 267-286.
Bossche, V D., (2006), Minds in teams: The influence of social and cognitive factors on team learning, Maastricht: Maastricht University.
Choua, Sh. W., & Chen, P. Y. (2009). The influence of individual differences on continuance intentions of enterprise resource planning (ERP). Int. J. Human Computer Studies, 67 (6), 484–496.
Kalaian, S. A., & Kasim, R. M. (2014). A Meta-analytic Review of Studies of the Effectiveness of Small-Group Learning Methods on Statistics Achievement. Journal of Statistics Education, 22 (1), 1-20.
Koenen, A. -K., Dochy, F., & Berghmans, I. (2015). A phenomenographic analysis of the implementation of competence-based education in higher education. Teaching and Teacher Education, 50, 1-12.
Kline, R. B. (1998). Principles And Practice Of Structural Equation Modeling, New York, Guilford Press
Kyndt, E., Raes, E., Lismont, B., Timmers, F., Cascallar, E., & Dochy. F. (2013). A meta- analysis of the effects of face-to-face cooperative learning. Do recent studies falsify or verify earlier findings? Educational Research Review, 10, 133–149.
Meirink, J. A., Imants, J., Meijer, P. C., & Verloop, N. (2010). Teacher learning and collaboration in innovative teams. Cambridge Journal of Education, 40, 161-181.
Misbah, Z., Gulikers, J., Maulana, R., & Mulder, M. (2015). Teacher interpersonal behavior and student motivation in competence-based vocational education: evidence from Indonesia. Teaching and Teacher Education, 50, 79-89.
Paswan, A. (2009). Confirmatory factor analysis and structural equations modeling: An introduction. Research Report, Dept. of Marketing and Logistics, COB, University of North Texas, USA.
Rothwell, W. J. (2010). Effective succession planning. Ensuring leadership continuity and building talent from within / William J. Rothwell. 4th ed. AMACOM, New York.
Rothwell, W. J. & Lindholm, J. E. (1999). Competency identification, modelling and assessment in the USA. International Journal of Training and Development. 3 (2), 90-105.
Rentsch, J. R., & Klimoski, R. J. (2001). Why do ‘great minds’ think alike? Antecedents of team member schema agreement. Journal of Organizational Behavior, 22, 107-120.
Sanghi, Seema (2007). The handbook of competency mapping. Understanding, designing and implementing competency models in organizations / SeemaSanghi. 2nd ed. London، SAGE.
Truijen, K. J. P., Sleegers, P. J. C., Meelissen, M. R. M., & Nieuwenhuis, A. F. M. (2013). What makes teacher teams in a vocational education context effective? Journal of Workplace Learning, 25, 58-73.
Vangrieken, K., Dochy, F., Raes, E., & Kyndt, E. (2015). Teacher collaboration: a systematic review. Educational Research Review, 15, 17-40.
Van Offenbeek, M., (2001). Processes and outcomes of team learning, Journal European Journal of Work and Organizational Psychology, Volume 10, 2001 - Issue 3.
Wesselink, R., Dekker-Groen, A. M., Biemans, H. J. A., & Mulder, N. (2010). Using an instrument to analyse competence-based study programmes: experiences of teachers in Dutch vocational education and training. Journal of Curriculum Studies, 42, 813-829.
Wijnia, L.. Kunst, E. M. van Woerkom, M. Poell, R. F. (2016). Team learning and its association with the implementation of competence-based education, Teaching and Teacher Education,56, 115-126.