اکبری، م،. غفوریان، ف. (1394). تحلیل دادههای کیفی با استفاده از نرمافزار اطلس تی، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
اولادیان، م.، سیف نراقی، م.، نادری، ع.، شریعتمداری، ع. (1389). بررسی عوامـل مؤثر بـر توسـعه کارآفرینی از دیدگاه دانش آموختگان دانشگاه تهران و مدیران کارآفرین شهر تهران به منظـور فـراهم نمـودن الگـوی مناسب برنامه درسی دوره کارشناسی علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامهریزی آموزشی. شماره 2فصلنامه اندیشههای تـازه در علوم تربیتی.
بینش، م.، بختیاری، م.، نویدبخش، س. (1395). بررسی برنامه درسی دانشگاهی، تصمیمگیرندگان و عوامل مؤثر بر آن، شماره 3، فصل نامه مطالعات مدیریت و حسابداری.
پرینوش، م. (1391). کارآفرینی: مفاهیم بنیادین و کاربرد آن در کسب و کارهای جدید، تهران: انتشارات آمه.
خسرویپور، ب.، کیخواه، ش. (1392). آموزش کارآفرینی، رویکرد کارآمد در جهت اشتغال دانشجویان کشاورزی، شماره 163، ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه.
حسینقلیزاده، ر.، حبیبی، ل.، عالی، م. (1389). مروری بر روششناسی نظریه پایهور با تاکید بر مطالعات سازمانی، شماره 54، فصلنامه راهبرد.
دلاور، ع. (1387). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران: نشر ویرایش.
سند اشتغال وزارت جهادکشاورزی در طی برنامه پنجم توسعه کشور، (1388). معاونت امور برنامهریزی واقتصادی دفتر برنامهریزی بودجه وکارآفرینی، وزارت جهاد کشاورزی.
سند مؤسسه آموزش عالی علمی-کاربردی و مهارتی وزارت جهاد کشاورزی، (1394). قابل دسترس در: www. itvhe. ac. ir.
شریف زاده، م.، عبدالله زاده، غ. (1394). مؤلفههای توسعه آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی کشاورزی، شماره 32، فصل نامه علمی-پژوهشی مدیریت جهاد کشاورزی.
شریعت زاده، م. (1385). کشاورزی پیرامون اهداف، برنامهها و فرآیند جذب فراگیران نظام آموزش متوسطه کشاورزی، تهران: نشر علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران. (1381). برنامه درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشماندارها، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
فتحی واجارگاه، ک.، موسیپور، ن.، یادگارزاده، غ. (1393). برنامهریزی درسی آموزش عالی (مقدمهای بر مفاهیم، دیدگاهها و الگوها)، تهران: مؤسسه کتاب مهربان نشر.
فتحی واجارگاه، ک. (1392). راهنمای عملی بازنگری برنامههای درسی (در دانشگاهها و مؤسسات آمورش عالی)، تهران: انتشارات مهربان0
فتحی واجارگاه، ک. (1388). اصول و مفاهیم برنامهریزی درسی، تهران: انتشارات بال.
کرسول، ج. (13۹۶). \ویش کیفی و طرح \ژوهش: انتخاب از میان \نج رویکرد (روایت \ژوهی، \دیدارشناسی، نظریه داده بنیاد، قوم نگاری، مطالعه موردی)، ترجمه: حسن دانایی فرد، و حسین کاظمی، تهران، انتشارات اشراقی.
رنجبر، ه.، حق دوست، ع. (1391). نمونهگیری در پژوهشهای کیفی: راهنمایی برای شروع، شماره 3، مجله علمی -پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران.
علیخانی، م.، اصغرنژاد، ل. (1393) اهمیت ضروت توجه به کارآفرینی در برنامههای آموزش کشاورزی، نشریه کارآفرینی در کشاورزی، جلداول، شماره دوم.
مخبر، ع.، میررحیمی، د. (1396). متغیرهای مؤثر بر توسعه کارآفرینی در مرکزآموزش عالی علمی –کاربردی امام خمینی (ره)، شماره 42، فصل نامه علمی-پژوهشی مدیریت جهاد کشاورزی.
مذبوحی، س.، شرفی، م.، مقدم، م. (1391). برنامه درسی کارآفرینی: هدف، محتوا، روش تدریس و شیوه ارزشیابی، شماره 3، مجله ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی.
مرکز آمار ایران، (1393). سرشماری عمومی نفوس و مسکن. قابل دسترس در: http://www. amar. org. ir.
ملکیپور، ا.، حکیم زاده، ر. (1395). مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش کارآفرینی در قلمرو رشتههای کارشناسی علوم اجتماعی و رفتاری در دانشگاه تهران با دانشگاههای پیشرو جهان، شماره 38، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی.
مهدوی مزده، م.، (1392). تعیین شاخصهای تأثیرگذار در کارآفرین بودن دانشگاههای دولتی ایران و رتبهبندی دانشگاهها از این منظر، شماره 1، فصلنامه سیاست علم و فنآوری.
نادری، ن.، (1394). الگوسازی مفهومی تأثیر مؤلفههای آموزش کارآفرینی بر نگرش هنرجویان به کسب و کار در هنرستانهای کار دانش، شماره دوم، نشریه کارآفرینی در کشاورزی.
نیک فرجام، ح.، جلیلی هزاوه، م. (1391). مقایسه دیدگاه دانشجویان و صاحبنظران نسبت به توانایی و صلاحیتهای مدرسان دورههای علمی-کاربردی مراکز آموزش جهاد کشاورزی، شماره 21، فصل نامه علمی-پژوهشی مدیریت جهاد کشاورزی
وودهال، م. (1992). توسعه اقتصادی و آموزش عالی، ترجمه هادی شیرازی بهشتی، شماره 1 سال دوم، فصل نامه پژوهش برنامهریزی در آموزش عالی.
Education and training for entrepreneurs,ducation+Training. Vol 45No. 8/9. pp. 430-438
Kuttim, M. Kallaste, M. Venesaar, U. and Kiss, A.) 2014 (. ntrepreneurship Education at University Level and Students’ Entrepreneurial Intentions Procedia-Social and Behavioral Science, 110. 658-668.
Singh, T, S., (1996). Higher Education and Devlopment the Exoeriences of four Newly Industrializing Countries in Asia in Higher Education In Internaional Perspective: Critical, Edited by Zagloul, M. and Philip G. A. paris: UNESC. PB. 102-156.
Fathi Vajargah, K & Shafiea, N. (2007). Evaluation of Quality of University Curriculum (Adult Education). Quarterly Journal of Curriculum Studies (QJCS), Vol. 2, No. 5, pp. 1-27.
Lanenburg, F. and Ornstein, A. (2004). Educational Administration, Concepts and Practices; Wadsworth Publishing Complaining.
Morris, M. H., Kuratko, D. F., and Pryor, C. G. (2014). Building blocks for the development of university-wide entrepreneurship. Entrepreneurship Research Journal, 4 (1): 45–68.
Katz, J. A., Hanke, R., Maidment, F., Weaver, K. M., and Alpi, S. 2016. Proposal for two model undergraduate curricula in entrepreneurship. International Entrepreneurship Management Journal, 12 (2): 487–506.
Strauss, A. & Corbin, J. (1998). Baiscs of qualitative research tecgniques for developing grounded theory. (2nd ed). thousand Oaks, CA:Sage.