اسدزاده، م.، جندقی، م. ۱۳۹۳. شناسایی فرصت و نوآوری محصول در کسبو کارهای نوپای کارآفرینانه با تکنولوژی پیشرفته، همایش بین المللی مدیریت، تهران، موسسه سفیران فرهنگی مبین، 1 آذر1393، تهران.
بیات، م.، عزیزی، م.، مافی، ب. ۱۳۹۲. پنجره فرصتهای فنآورانه: از تشخیص تا بهرهبرداری، همایش ملی دانشگاه کارآفرین (صنعت دانش محور)، دانشگاه مازندران، 25 26 اردیبهشت 1392، بابلسر، مازندران.
جلیلی، س م. 1395. ارائه مدل موفقیت کسب و کارهای نوپا در ایران با استفاده از رویکرد پویایی شناسی سیستم، پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مدیریتMBA، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا.
خوشمرام، م.، زرافشانی، ک.، میرکزاده، ع.، علیبیگی، ا. ح. 1396. طراحی و تبیین الگویی برای تشخیص فرصتهای کارآفرینی در بخش کشاورزی استان کرمانشاه: کاربرد نرمافزار NVivo، پژوهشهای روستائی، (3)8، 388 403.
رستمی، م.، فیض بخش، ع.ر. 1392. ارائه گونه شناسی از فرصتهای کارآفرینی بر اساس منشاء و فرایند شکلگیری آن ها. فصلنامه علوم مدیریت ایران، 32 1 :(27).
سخدری،ک. زارعی، ب.، صادقی، ب. 1396. تحلیل مدل رفتاری کسب و کارهای نوپا با استفاده از مدل توسعه مشتری (مطالعه موردی: کسب و کارهای نوپای مستقر در شتاب دهندههای شهر تهران. توسعه کارآفرینی؛ 10(3): 395 415.
عبداللهزاده، غ. و شریفزاده، م. ش. (۱۳۷۹). توسعه کسبوکارآفرینی در کشاورزی. گرگان: انتشارات دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان.
محمدیان، ا.، فرازمند، ع.، سلمان زاده، ب. ۱۳۹۴، گامهای راهاندازی شرکتهای نوپا بر اساس رویکرد نوپای ناب، اولین همایش بین المللی نوآوری، توسعه و کسب و کار، تهران، موسسه علمی کیان پژوهان، 21 اسفند 1394، تهران.
معصومی، ا. و زمانی، ن. 1393. مدل تشخیص فرصتهای کارآفرینانه در بخش کشاورزی. کارآفرینی در کشاورزی. جلد اول، شماره چهارم، صص 1 13.
میرواحدی، س. س.، طغرایی، م. ت.، سنجریان، ز. 1396. بررسی عوامل مؤثر بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه. کارآفرینی در کشاورزی. (1)4، 53 74.
نادری، ن. یوسفی، ز. رضایی، ب. 1395. شناسایی راهکارهای غلبه بر موانع راهاندازی کسب و کارهای نوپای کشاورزی با رویکرد پدیدارشناسانه. مدیریت توسعه فنآوری؛ 4(2):127 150.
Alonso, M.A.P., Sanchez, J.C., and Maditinos, D. (2016). Entrepreneurial Opportunities Perception and Intentions within European Innovation Driven Economies under the Shadow of a Financial Crisis. Entrepreneurship, Business and Economics, 3(1): 3 13.
Bayne, T. and Montague, M. (eds.) (2011). Cognitive Phenomenology. Oxford University Press, USA.
Bock, C., Huber, A. & Jarchow, S. (2017). Growth factors of research based spin offs and the role of venture capital investing. The Journal of Technology Transfer. https://doi.org/10.1007/s10961 017 9635 3.
Chandler, G.N. and Jansen, E. (1992). “The founder’s self assessed competence and venture performance”, Journal of Business Venturing, Vol. 7 No. 3, pp. 223 36.
Choi, Y.R. and Shepherd, D.A. (2004). “Entrepreneurs’ decisions to exploit opportunities”, Journal of Management, Vol. 30 No. 3, pp. 377 95.
Chrisman, J.J. and McMullan, W.E. (2004). “Outsider assistance as a knowledge resource for new venture survival”, Journal of Small Business Management, Vol. 42 No. 3, pp. 229 44.
Cooper, A.C., Dunkelberg, W.C. and Woo, C.Y. (1988). “Entrepreneurs’ perceived chances for success”, Journal of Business Venturing, Vol. 3 No. 2, pp. 97 109.
Cotoi, E., Bodoasca, T., Catana, L., and Cotoi, I. (2011). Entrepreneurship European development strategy in the field of education. Procedia –Social and Behavioral Sciences, 15:3490 3494.
Chung, K. C. (2004). Entrepreneurial Opportunity Identification Through of Bisociative Mode of Thinking,Unpublished doctoral Dissertation, university of Hong kong.
Creswell, J.W. and Clark, V.L.P. (2007). Designing and Conducting Mixed Methods Research. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Dalmarcoa,G. Hulsinkb, W., and V. Blois, G.V. (2018). Creating entrepreneurial universities in an emerging economy: Evidence from Brazil. Technological Forecasting & Social Change, (2018), https://doi.org/10.1016/j.techfore.2018.04.015.
De Tienne, D.R. and Chandler, G. (2004), “Opportunity identification and its role in the entrepreneurial classroom: a pedagogical approach and empirical test”, Academy of Management Learning and Education, Vol. 3 No. 3, pp. 242 57.
Edelman, L., and Yli Renko, H. (2010). The impact of environment and entrepreneurial perceptions on venture creation efforts: Bridging the discovery and creation views of entrepreneurship. Entrepreneurship theory and practice, 34(5): 806 833.
Fayolle, A. (2005). Evaluation of entrepreneurship education: behavior performing or intention increasing. International Journal of Entrepreneurship and Small Business, 2(1): 89 98.
Fletcher, D. E. (2006). Entrepreneurial processes and the social construction of opportunity. Entrepreneurship and Regional Development, 18(5),421 440.
Gaglio, C. M. (2004). So what is an entrepreneurial opportunity, Opportunity identification and entrepreneurial behavior, 115 134.
Gatewood, E.J., Shaver, K.G. and Gartner, W.B. (1995). “A longitudinal study of cognitive factors influencing start up behaviours and success at venture creation”, Journal of Business Venturing, Vol. 10 No. 5, pp. 371 91.
Gundry, L. K., & Kickul, J. R. (2006). Entrepreneurship strategy: changing patterns in new venture creation, growth, and reinvention. Sage Publications, Incorporated.Hunt, R. A. 2015. Contagion Entrepreneurship: Institutional Support, Strategic Incoherence, and the Social Costs of Over‐Entry. Small Business Management, 53(51): 5 29.
Kirzner, I.M. (1973). Compitition and Entrepreneurship. Chikago. IL: University Chikago press.
Korunka, C., Frank, H., Lueger, M. and Mugler, J. (2003). “The entrepreneurial personality in the context of resources, environment, and the start up process – a configurational approach”, Entrepreneurship Theory and Practice, Vol. 28 No. 1, pp. 23 42.
Krueger, N.F. (2000), “The cognitive infrastructure of opportunity emergence”, Entrepreneurship Theory and Practice, Vol. 24 No. 3, pp. 5 23.
Lee. J. H., &Venkataraman.S. (2006). Aspirations, market offerings, and the pursuit of entrepreneurial opportunities. Journal of Business Venturing, 21(1), 107 123.
Rasmussen, E. A. and Sørheim, R. (2006). Action based entrepreneurship education. Technovation, 26 (2): 185–194.
Raxworthy J. (2018). Introducing and embedding innovation practices in a UK medical engineering degree course Michael. Institute of Medical and Biological Engineering, University of Leeds.
Shrader, r. c. and Hills, G. E. (2015). Opportunity Recognition: Perceptions of Highly Successful Entrepreneurs. Small Business Strategy, 14(2): 30 49.
Sokolowski, R. (2000). Introduction to Phenomenology. Cambridge and New York: Cambridge University Press.
Tashakkori, A. and Teddlie, C. (1998). Mixed Methodology: Combining Qualitative and Quantitative Approaches, Thousand Oaks, CA: Sage.
Wu, Lei Yu (2007). Entrepreneurial resources, dynamic capabilities and start up performance of Taiwan's high tech firms. Journal of Business Research 60: 549–555.
Shook, C.L., Priem, R.L. and Mcgee, J. E. (2003). “Venture creation and the enterprising individual: a review and synthesis”, Journal of Management, Vol. 29 No. 3, pp. 379 400.
Sullivan, R. (2000). Entrepreneurial learning and mentoring. International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research, 6(3): 160 175.
Ucbasaran, D., Westhead, P., & Wright, M. (2009). The extent and nature of opportunity identification by experienced entrepreneurs. Journal of Business Venturing, 24(2), 99 115.
Van Norman, Gail A. and Eisenkot, Roï (2017). Technology Transfer: From the Research Bench to Commercialization, Part 2: The Commercialization Process. JACC: Basic to Translational Science; 2(20):197 208.
Wang, Y., Ellinger, A.D., and JimWu, Y. (2013). Entrepreneurial opportunity recognition: an empirical study of R&D personnel. Management Decision, 51 (2): 248 266.