استادزاده، ز.، داوودی، ح.، زارع، اعظم. (1395). بررسی رابطه بین یادگیری خود تنظیمی و انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر دبیرستانی استان قم. دوره 1، شماره2، ص 57-66.
اسکندری، آ. شریف زاده، م. زارع، ا. (1394). کیفیت تدریس و نیازهای آموزشی هنرجویان هنرستانهای کشاورزی استان فارس. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، دوره 7، شماره 35، صفحه 94-106
رادمنش، ع.، سعد ی پور، ا. (1396) اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی در انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران. مجله روان شناسی مدرسه، دوره 6، شماره 2، 44-63ص.
سائقی، ع.، احمدی، خ.(1395). اثربخشی آموزش اهداف زندگی (مبتنی بر مدل سبک زندگی) برای انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی دانش آموزان. مجله ی روان شناسی مدرسه، دوره 5، شماره3، ص 78-99.
سلطانی مجد، س، ا، ه.، تقی زاده، م، ا.، زارع، ح. (1392). اثربخشی آموزش گروهی مهارتهای تحصیلی بر خودکارآمدی و انگیزش پیشرفت دانشآموزان پسر سال اول دبیرستان، مجله علمی- پژوهشی پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، دوره 4، شماره 2، 31-44.
سوختانلو، م.، بندری، ا. (1396). تأثیر نگرش دانشجویان کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی از رشته تحصیلی بر رضایت آموزشی با واسط هگری انگیزه تحصیلی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، دوره 9، شماره 42، صفحه 42-58.
قدیریان، س .، موسوی ژور، س.، اکبری چرمهینی، ص. (1396). تأثیر بازیهای آموزشی مبتنی بر فرایندهای شناختی بر انگیزش تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با مشکلات ویژه خواندن. مجله ناتوانی یادگیری،دوره 7، شماره 1، ص 76-99.
لرنر، ژ.(1384(. ناتوانی های یادگیری، نظریه ها، تشخیص و راهبردهای تدریس. ترجمه عصمت دانش. انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
یاسمی نژاد، پ.، طاهری، م.، گل محمدیان، م، احدی، ح. (1392). رابطه خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران.دوره 20، شماره 3. 325-338.
Brunstein, J. C; Mayer, G. W. (2005). Implicit and selfattributed motives to achieve;Two Separate but interacting needs. Journal of personality and social psychology, 89, 205- 222.
Boekaerts, M., & Cascallar, E. (2006). How far have we moved toward the integration of theory and practice in self-regualtion? Educational Psychology Review, 18(3), 199–210.
Boekaerts, M., & Niemivirta, M. (2000). Self-regulated learning: Finding a balance between learning ogals and ego-proetecive goals. In M. Boekaerts, P. R. Pintrich, & M. Zeidner (Eds.), Handbook of self-regulation (pp. 417–451).San Diego, CA: Academic Press.
Boekaerts, M. (2002). The on-line motivation questionnaire: A self-report instrument to assess students’ context sensitivity. In P. R. Pintrich, & M. L. Maehr (Eds.), Advances in motivation and achievement: Vol.12, New directions in measures and methods (pp. 77–120). New York: JAI Press.
Bong, M. (1999). Personal factors affecting the generality of academic self-efficacy judgments: Gender, ethnicity, and relative expertise. The Journal of Experimental Education, 67(4), 315–331.
De Brabander, C. J., & Martens, R. L. (2014). Towards a unified theory of task-specific motivation. Educational Research Review, 11, 27–44.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). The what and why of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11(4), 227-268.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (1985). The general causality orientations scale: Self-determination in personality. Journal of Research in Personality, 19(2),109–134.
Dignath, C., & Buttner, G. (2008). Components of fostering self-regulated learning among students. A meta-analysis on intervention studies at primary and secondary school level. Metacognition and Learning, 3(3), 231–264.
Donker, A. S., De Boer, H., Kostons, D., Dignath van Ewijk, C. C., & Van der Werff, P. P. C. (2014). Effectiveness of learning strategy instruction on academic performance: A meta-analysis. Educational Research Review, 11, 126.
Hardy, J., Hall, C. R., & Hardy, L. (2005). Quantifying athlete self-talk. Journal of Sports Sciences, 23(9), 905–917.
Hulleman, C. S., & Harackiewicz, J. M. (2009). Promoting interest and performance in high school science classes. Science, 326(5958), 1410–1412.
Opdenakker, M.-C., Maulana, R., & den Brok, P. (2012). Teacher-student interpersonal relationships and academic motivation within one school year: Developmental changes and linkage. School Effectiveness and School Improvement, 23(1), 95–119.
Sansone, C., Weir, C., Harpster, L., & Morgan, C. (1992). Once a boring task always a boring task? Interest as a self-regulatory mechanism. Journal of Personality and Social Psychology, 63(3), 379.
Sansone, C., Wiebe, D. J., & Morgan, C. (1999). Self-regulating interest: The moderating role of hardiness and conscientiousness. Journal of Personality, 67(4),
Schwinger, M., & Stiensmeier-Pelster, J. (2012). Effects of motivational regulation on effort and achievement: A mediation model. International Journal of Educational Research, 56, 35–47.
Schwinger, M., Steinmayr, R., & Spinath, B. (2009). How do motivational regulation strategies affect achievement: Mediated by effort management and moderated by intelligence. Learning and Individual Differences, 19(4), 621–627.
Van der Veen, I., & Peetsma, T. (2009). The development in self-regulated learning behaviour of first-year students in the lowest level of secondary school in the Netherlands. Learning and Individual Differences, 19, 34–46.
Wolters, C. A., & Benzon, M. B. (2013). Assessing and predicting college students’ use of strategies for the self-regulation of motivation. The Journal of Experimental Education, 81, 199–221.
Wolters, C. A., & Pintrich, P. R. (1998). Contextual differences in student motivation and self-regulated learning in mathematics, English, and social studies classrooms. Instructional Science, 26(1–2), 27–47.
Wolters, C. A. (1998). Self-regulated learning and college students’ regulation of motivation. Journal of Educational Psychology, 90(2), 224–235.
Wolters, C. A. (1999). The relation between high school students’ motivational regulation and their use of learning strategies, effort, and classroom performance. Learning and Individual Differences, 11(3), 281–299.
Wolters, C. A. (2003). Regulation of motivation: Evaluating an underemphasized aspect of self-regulated learning. Educational Psychologist, 38(4), 189–205.
Zimmerman, B. J., & Martinez-Pons, M. (1990). Student differences in self-regulated learning: Relating grade, sex, and giftedness to self-efficacy and strategy use. Journal of Educational Psychology, 82(1), 51.
Zimmerman, B. J., & Pons, M. M. (1986). Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies. American Educational Research Journal, 23(4), 614–628.