استراس، آنسلم. کوربین، جولیت (1988). اصول روش تحقیق کیفی، نظریه مبنایی، رویهها و شیوهها. ترجمه بیوک محمدی. انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
اﻳﻤﺎﻧﻲ ﺟـﺎﺟﺮﻣﻲ، ﺣﺴـﻴﻦ. (1384). ﺑﺮرﺳـﻲ ﺟﺎﻣﻌـﻪ ﺷـﻨﺎﺧﺘﻲ ﻋﻮاﻣـﻞ ﻣـﻮﺛﺮ ﺑـﺮ ﻋﻤﻠﻜـﺮد ﺷـﻮرای اﺳـﻼﻣﻲ ﺷـﻬﺮ در ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺤﻠﻲ، رﺳﺎﻟﻪ دﻛﺘﺮی ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﻨﺎﺳﻲ ﺗﻮﺳﻌﻪ، داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻬﺮان: دانشکده اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ.
بازرگان، عباس. (1389). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته، تهران، دیدار،، چاپ دوم.
بقایی، عبدالمهدی، اویس قرن، ش.؛ نوعدوست، ب.؛ محمدی، م.؛ عسگری مقدم، م. و شکرچی زاده، م (1378). موانع پژوهش در علوم پزشکی از دیدگاه مسئولان پژوهشی و اعضای هیأت علمی، مجموعه مقالات اولین کنفرانس علمی بررسی مسائل پژوهشی کشور، 28 و 29 اردیبهشت ماه 1378، 154-143.
بکرانی، فریدون (1373)، بررسی نگرش اعضای هیأت علمی دانشگاه در خصوص موانع فعالیتهای پژوهشی در دانشگاه صنعتی اصفهان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
بلیکی، نورمن. (1384). طراحی پژوهشهای اجتماعی. ترجمه حسن چاوشیان. انتشارات نی: تهران.
حسینی، سیدمحمود، شمسایی، ابراهیم (1376)، موانع و تنگناهای پژوهشی از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشکدههای کشاورزی، مجموعه مقالات نخستین همایش آموزش عالی در ایران، جلد 1، دانشگاه علامه طباطبایی، صص 538-508.
دانایی فرد حسن، اسلامی آذر (1389). کاربرد نظریه دادهبنیاد در عمل: ساخت نظریه بیتفاوتی سازمانی، در دست چاپ.
دانایی فرد، حسن، الوانی، سید مهدی، آذر، عادل (1389). روش پژوهش کیفی در مدیریت. رویکردی جامع. انتشارات صفار، تهران.
دانایی فرد، حسن (1386). پارادایم رقیب در علم سازمان و مدیریت: رویکرد تطبیقی به هستی شناسی، شناختشناسی و روششناسی، دانشور و رفتار، سال چهاردهم: شماره 26: 89-104.
ذکایی، محمد سعید. (1387). چالشهای پژوهش کیفی در علوم اجتماعی ایران. نشریه رسانه، شماره 73، صفحات 22-11. http://www.hawzah.net/fa/magazine/magart/6280/6776/81045
زارع احمدآبادی، حبیب، منصوری، حسین و طاهری دمنه، محسن (1388). واکاوی موانع انجام پژوهش در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور با استفاده از تکنیک تاپسیس فازی (از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد)، فصلنامه مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، زمستان 1388 - شماره 44. صص 113 تا 138.
سرمد، زهره، بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه. (1382). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، انتشارات آگه: تهران.
شمس، ناصر (1380). بررسی اعتبارات جاری مؤسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری دربرنامههای اول و دوم توسعه، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی درآموزش عالی، ش 21-22، صص172-135.
شیرکوند، شهرام (1387). مجله علمی خبری پژوهشگران، تیر ماه 1397، شماره 14 و 15.
طایفی، علی (1378)، فرهنگ علمی- پژوهشی ایران (بررسی قابلیتها و تنگناها)، مجله رهیافت، شماره 21، 51-47.
ظهور، علیرضا، فکری، علیرضا (1382). موانع پژوهش از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، فصلنامه پایش، سال دوم، شماره دوم، بهار 1382، صص 120-113.
فتحی نجفی، طاهره، لطیف نژاد رودسری، رباب (1395). مشاهده رویکرد گرندد تئوری: یک مطالعه مروری. مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 5 (۲): 221-229.
کریمیان، زهرا. صباغیان، زهرا، صدقپور، بهرام صالح (1390). بررسی موانع و چالشهای پژوهش و تولید علم در دانشگاههای علوم پزشکی. دو فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، سال سوم، شماره ۴، صص ۳۵.
کمالی، محمدباقر (1385). تحقیقات مشارکتی: رهیافتها، تجربیات و پیشنهادها، فصلنامه روستا و توسعه، سال 9، شماره 4، زمستان 1385. صص 247-217.
مصطفی، معین (1378). رهیافت کیفی. نخستین همایش بررسی مسایل پژوهشی کشور، 21، 129-132.
مطلبی فرد، علیرضا. آراسته، حمیدرضا. نوه ابراهیم، عبدالرحیم، عبدالهی، بیژن. (1395). واکاوی عوامل مؤثر بر شکلگیری کژکارکردهای آموزش عالی در ایران. فصلنامه مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، دوره ۹، شماره ۱۷، صص 9-40.
ناصری، سهیلا. پیری، صدیقه (1396). تئوری زمینهای روشی برای مطالعه علمی و عملی توسعه و تغییر اجتماعی. مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، سال نهم، شماره چهارم، صص 7-20.
Abdolhak, M. & et al. (2001). Health information: management of a strategic resource. USA, W.B. saunders company; p. 438-439.
Alston, J.-M., P.G. Pardey, and J. Roseboom, “Financing Agricultural Research: International Investment Patterns and Policy Perspectives”, World Development, Vol. 26, No. 6, 1998, pp. 1057-1071.
Altbach, Philip (1999). The knowledge context: comparative study on the distribution of knowledge, state university of New York press, p.3.
Bennis, W (1999). Changing organization, New York, MC graw-Hill.
Chamberlain, Kerry. (1995). What Is Grounded Theory? Qualitative Research for the Human Sciences. Available at: Http://Kerlins.Net/Bobbi/Research/Qualresearch/Bibliography/Gt.Html
Cohen MD, jenning SG. Agreement and reproducibility of subjective methods of measuring faculty time distribution. Academic radiology 2002; 9: 1201-8.
Denzin, N. K; Lincoln, Y. S. (1994).Handbook of Qualitative Research. Thousand Oaks: Sage
Designing a model for applying qualitative methods in academic research based on existing challenges.
Elena, S., (2011). Reflective capability- a specific goal of a teacher’s professional ethics course. Procedia Social and Behavioral Sciences, Vol 11, PP145-149
Fischer, S., Oget, D., Cavallucci, D., (2016).The evaluation of creativity from the perspective of subject matter and training in higher education: Issues, constraints and limitations. Thinking Skills and Creativity, Vol 19, Pages 123–135.
Formaa, P., Matyjas, D., (2015). Digitalization of Upbringing and Education in Relation to Shifted Socialization of Polish Students. Social and Behavioral Sciences, Vol 176, Pages 985–991
Hafler, J.P. & H. Fredrick & J.R. lovejoy (2002). “scholarly activities recorded in the portfolios of teacher clinical faculty", academic medicine, 75, P.649-52.
Hemsley-Brown, J. & I. Oplatca (2005). “Bridging the research-practice gap: barriers and facilitators to research use among school principals from England and Israel”, international journal of public sector management,
Kim, K (2005). Perceived Barriers to Research Utilization by Korean University Librarians. The
Journal of Academic Librarianship,31 (5), 438–448.
Marina, N., Kicherova, Galina Z. Efimova, Tamara V. Khvesko (2015). Early Professional Socialization of University Students in Russia. Social and Behavioral Sciences, Vol 200, PP 442–448
Mormolejo, F., (2006). Fostering the Development and Implementation of Principles for Managing the Ethical in Higher Education Institutions: An International Comparative Perspective. General Conference, Paris, France.
Ongiti, O, K., (2012). Professional Socialization of Graduate Students: A giveand-take process, Business Management Dynamics, Vol.1, No.10, pp.33-40.
Salem safi R, Ashrafrezaei N, Moshiri Z, Shaykhi N, Baniadam. Study of views of faculty members about research barriers in Urmea University of medical sciences. Journal of faculty Nursing and Midwifery of Urmea University. 2009; 7 (3):142-150. [Article in Persian]
Strauss, A., Corbin, J., 1998, "Basic of Qualitative Research: Techniques and procedures for Developing Grounded Theory", Sage.
W.C., 2005, "Research Design: Qualitative & Quantitative Approaches", California: SAGE Publication, Inc.