- بستاکی، م. (1387). بررسی میزان اشتغال فارغالتحصیلان دورههای علمی – کاربردی و عوامل مؤثر بر آن. گزارش نهائی پروژه تحقیقاتی.
- پور صادق، ن. (1390). رویکردهای ارزشیابی اثربخشی آموزش. مجله تدبیر، شماره 160، 29-1.
- سیادت، س. ع.، و جمشیدی کوهساری، م. (1388). مدیریت کیفیت (با تکیه بر ارزیابی درونی) گامی اساسی در تحول آموزش عالی با هدف توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی ایران. مجموعه مقالات هشتمین همایش از سلسله همایشهای منطقهای چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404، 14-1.
- خسروی پور، ب.، کیخواه، س. (1392). آموزش کارآفرینی رویکردی کارآمد در جهت اشتغال دانشجویان کشاورزی. ماهنامه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کار و جامعه. 3(1)، 25-11.
- خوی نژاد ، غ.ر. و میرزایی فیض آبادی ، ا.(1385).نقد و بررسی نظام آموزش عالی علمی کاربردی کشاورزی از نظر اشتغال : مطالعه موردی مجتمع آموزش جهاد کشاورزی خراسان . فصلنامه علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران . 2(1). ص 96- 85.
- دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی. (1373). نظام آموزشهای علمی کاربردی- مصوب جلسه 344 شورای عالی انقلاب فرهنگی، تهران.
- دهقان، س.، سوهانی دربان، ع.، و فکری، ل. (1386). بررسی چالشهای موجود در جذب فارغالتحصیلان رشته کشاورزی در بازار کار. مجموعه مقالات ششمین کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی ایران، دانشگاه فردوسی مشهد.
- دهقان، س.، سوهانی دربان، ع.، و فکری، ل. (1393) بررسی چالش های موجود در جذب فارغ التحصیلان کشاورزی در بازار کار. سومین همایش کارآفرینی و بازار کار، 32-15، مشهد.
- رحمانی، ا.وروحانی، ب. (1389). روششناسی ارزشیابی آموزشی. فصلنامه کارآفرینی، 2، 23-12.
- صدیقی، ح.، و کاخک، ا. (1384). سنجش نگرش کشاورزان زعفران کار نسبت به تولید و توسعه کشت زعفران و بررسی مسایل و مشکلات آن. مجله علوم کشاورزی ایران، 36(3)، 699-689.
- عیدی، ا. (1387). پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی. دانشگاه سمنان.
- عیدی، ا.، علی پور، م.ر.، و عبدالهی، ج. (1387). سنجش اثربخشی دورههای آموزشی. فصلنامه تدبیر. 7-2.
- قره داغی، ا. (1389). بررسی اثرات دوره های آموزشی دانشکده فنی دانشگاه اهواز بر اشتغال دانش آموختگان. مجله تدبیر، 138، 23-15.
- کرمی، ع.، بیژنی، م.، و سلامت، ع. (1393). دانش ایمنی کارشناسان کشاورزی جنوب غرب ایران در کار با ماشین آلات کشاورزی. مجله مهندسی بهداشت حرفه ای، 1(4)، 39-30.
- محمدزاده نصرآبادی، م.، پزشکیراد، غ.ر.، و چیذری، م. (1385). وضعیت اشتغال، توانمندی شغلی و موفقیت شغلی دانشآموختگان آموزشهای عالی علمی-کاربردی در بخش کشاورزی. فصلنامهپژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. 12(1): 98-79.
- مقدس فریمانی، ش.، رجب بیگی، م.، قبانکندی، ا.، علیپور، ح.، و بهبودی، م.ر. (1391). ارزشیابی پیگیری فارغالتحصیلان دورههای علمی کاربردی مراکز آموزش جهاد کشاورزی. گزاش نهایی طرح علمی کاربردی.
- مقنی زاده، م.ح. (1382). ارزشیابی اثربخشی دورههای علمی-کاربردی. مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، تهران.
- منفرد، ن.، رجببیگی، م.، یاسمی، م.، آوخ کیسی، م.، امینی، ا.، و برنا، م. (1389). بررسی رابطه آموزشهای مراکز آموزش عالی علمی کاربردی علوم وصنایع شیلاتی خلیجفارس با اشتغال دانشآموختگان. گزارش نهایی طرح تحقیقاتی مؤسسه آموزش عالی علمی –کاربردی جهادکشاورزی، تهران.
- مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی. (1385). آمار آموزش عالی ایران، تهران.
- نوروزی، ع. (1391). بررسی میزان تأثیرآموزشهای علمی-کاربردی در افزایش اثربخشی شغلی فارغالتحصیلان شاغل، مطالعه مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره). گزارش نهایی طرح تحقیقاتی مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهادکشاورزی، تهران..
Badu, S.Q. (2013). The implementation of Kirkpatrick’s evaluation model in the learning of initial value and boundary condition problems, International Journal of learning and development, 3(5), 74-88.
Bazargan A. (1999). Introduction to Assessing Quality in Higher Medical Education in Iran: Challenges and Perspectives. Quality in Higher Education. 5(1):61-69.
Delgado, J., & Pena.J.M. (2015).Accurate evaluation of Bezier curves and surfaces and the Bernstein-Fourier algorithm.Applied mathematics and computation, 21(15), 113-123.
Denis, c., Grenouillean, D., Morrow, M., & Roger, W. (2006).Calculating potential growth rates and output gaps.Arevised production function approach. Available at http://europa.eu.int/comm/economy_finance
Hamilton, M. B. (2003). Online survey response rates and times: background and guidance for industry. Tercent, Inc.
Hogarty, K., Gohioff, G., Schullo, Sh., Venable, M., Kromrey, J., Barron, A., Hess, M., & Carey, l. (2004). Effective evaluation of online course in higher education: The Development and validation of tools and process to meet changing needs. Annual meeting of the eastern educational research association, sand key, Florida.
Jalili, Kh. (2003). Regulation of Graduate Employment of Agricultural and Natural Resources, Quarterly Periodical of Agricultural Engineering System and Natural Resources. 2(1), 19-23.
Kirk Patrick, D.L. (1959).Techniques for American evaluating programs.Journal of the Society of training Directors.
Martens, M.D. (2010).Research and evaluation in education and psychology.3rd edition.Saye publications.
Mccoy, M., &Hargie, D.W. (2001).Evaluating evaluation: Implications for assessing quality, International journal of health care quality assurance.
Parsolva, L.N. (2014). Assessment of long term educational outcomes: Insights from the Kirkpatricks four level model of training criteria Vanguard University of southern California.
Pezeshki Rad., Gh, Alizadeh, N., Zamani Miandashti, N., & Fami, Sh. (2011). Factors Influencing knowledge sharing among personnel of agricultural extension and education organization in Iranian ministry of Jihad-e Agriculture, 13: 491-510.
Randavay, S. (2005).“A follow-up study of the doctoral program in agricultural and extension education”.Journal of agricultural education.31(2):40-44.
Shaughnessy, J. J. & Zechmeister, E. B. (1990). Research Methods in Psychology: 2nd Edition. McGraw-Hill Publishing.
Wede, J. & Keiser, J. (2012). Construct validation of the readiness for inter professional learning scale: A rash and Factor analysis. Journal of inter professional care 26: 326-332.