- ارفعی، ک. و غفاری، ر. (1387). انگیزه های اجتماعی انتخاب رشته مامایی در دنشجویان دانشگاه آزاد سمنان در سال 86، فصلنامه دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی رفسنجان، سال دورم، شماره سوم و چهارم، 58-62.
- اسکندری، ج. (1374). بررسی انگیزههای دانش آموزان برای ورود و ادامه تحصیل در دبیرستان های دامپروری. پایان نامه کارشناسی ارشد، ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه تربیت مدرس.
- اکبری ن.، طالبی ه. ,کارنامه حقیقی ح. ,عمادزاده، م. ,جعفری، الف .(1386). بررسی عوامل موثر بر تقاضای اجتماعی آموزش عالی (از دیدگاه شرکت کنندگان در کنکور 83-1382 در اصفهان( مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان، دوره : 28، شماره : 7، 135-154.
- امیدی، ح. (1390). انگیزش در سازمان با رویکردی از تئوری معکوس، کار و جامعه، شماره 235، 87-99.
- بحرانی، م. (1384). مطالعه انگیزش تحصیلی دانش آموزان متوسطه استان فارس و عوامل همبسته با آن. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز (ویژه نامه علوم تربیتی). دوره بیست و دوم، شماره (4) پیاپی (45). 104-115
- بخشی جهرمی، الف.، شهیدی زندی، ک. (1388). بررسی انگیزه تحصیل دانشجویان رشتههای کشاورزی دانشگاه جامع علمی- کاربردی کرمان. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد پنجم، شماره (2). 99-89.
- ثمری، ع و رسولزاده ب. (1387). بررسی متغیرهای تاثیرگذار بر افزایش انگیزه پیشرفت و کسب موفقیت در مدیران تعاونی ها، نشریه مدیریت دولتی، دوره 1، شماره 2، 33-50.
- رضایی، ل.، احدی، ح. و اسدزاده، ح. (1394). پیش بینی انگیزه پیشرفت بر اساس سبک های یادگیری کلب در دانش آموزان دوره متوسطه شهر تهران، نشریه دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، دوره 16، شماره 3، (پیاپی 61: 34-41.
- شتابان، س، پورموسوی، م و رضایی، الف. (1395). بررسی تاثیر نظریههای محتوایی و فرآیند انگیزش در سازمان، کنفرانس بینالمللی مدیریت و حسابداری، 1-19.
- عابدیان، ک. و شاه حسینی، ز. (1391). عوامل موثر بر انگیزه دانشجویان پرستاری از انتخاب رشته تحصیلی خود (یک مطالعه مقطعی)، فصلنامه سلامت خانواده، دوره 1، شماره 3، 26-32.
- عزیزی خالخیلی، ط.، کریمی گوغری، ح. و اکبرپور، م. (1395). انگیزه کشاورزان برای شرکت در برنامههای آموزشی مرکزهای جهادکشاورزی، فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره 39، 54-66.
- عقیلی، ح، طاهری مقدم، ش، سراج، ب. و مسلمی، م. (1393). بررسی عوامل موثر در انتخاب رشته تحصیلی دانشجویان داندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید صدوقی یزد در سال 92-1391. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، دوره نهم، شماره 10، شماره پیاپی 14، 2-12.
- علم بیگی، الف، امیری، ر. و صاحبدل، س. (1395). نقش مهارتهای استخدامی در انگیزه تحصیلی دانشجویان کشاورزی مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)، فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره 37، 49- 62.
- عنایتی نوین فر نوین فر، ع.، درانی، ک. و کرمدوست، ن. ع. (1391). بررسی مقایسه ای عوامل موثر بر انتخاب رشته تحصیلی دانشجویان دانشکده های فنی و مهندسی، روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، جلد 18 شماره 4، 145-167.
- قارون، م. (1385). بررسی مقایسهای تأثیر عوامل اقتصادی اجتماعی خانوار بر تقاضای ورود به آموزش عالی. فصلنامه پژوهش و برنامه-ریزی در آموزش عالی. شماره (40)، 109-91.
- قربانی، ر. (1389). بررسی نیازها و عوامل انگیزشی درونی و بیرونی (مطالعه موردی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر)، فصلنامه علوم رفتاری، دوره 2، شماره 4، 91-118
- قرهآغاجی، ن. و میراحدی، م. (1393). بررسی میزان انگیزه و علاقهی دانشجویان کاشناسی رشته رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به انتخاب شغل و یا ادمه تحصیل در مقاطع بالاتر در سال 1391، فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور، سال پنجم، شماره 2، 148-156.
- کاوئی، م. و زارع و. (1394). بررسی نحوه بکارگیری نظریات و تئوریهای انگیزشی پرسنل در سازمانها، سومین کنفرانس بینالمللی حسابداری و مدیریت، 1-15.
- کریمی، و. و زمانی، غ. (1394). انگیزه دانش آموختگان کشاورزی دانشگاه شیراز برای خدمت در مناطق روستایی، فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره 33، 47-55.
- محمدی، ر.، صباغیان، ز. و صالح صدق پور، ب. (1384). علل انگیزش معلمان دوره ابتدائی استان کردستان به تحصیل در آموزش عالی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره (37 و 38)، 53-79.
- مصطفوی، الف.، رمضانلو، پ. و عسگری، ن. (1391). عوامل موثر بر انتخاب رشته داروسازی و میزان تغییر در انگیزه دانشجویان این رشته در طول دوره تحصیل، مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی، دوره 5، شماره 9، 33-41.
- ملکی، ط.، مرادی، خ.، حیدری، ن.، متقی، م. و نادری، ن. (1393). انگیزه های مهارت آموزان برای شرکت در دوره های فنی و حرفهای کشاورزی شهرستان کرمانشاه، فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره 30، 77-88.
- هوشمند مقدم، ز، شمس، ع و اخبار، الف. (1395). تاثیر انگیزه کامیابی، هوش هیجانی و خلاقیت بر پیشرفت تحصیلی هنرجویان هنرستانهای کشاورزی استان زنجان، فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره 39، 41-53.
- یوسفی، ع.، قاسمی، ق و فیروزنیا، س. (1388). ارتباط انگیزش تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مجله آموزش در علوم پزشکی، (1)9، 79-85.
- Cekerol, K. (2012).The Demand for Higher Education in Turkey and Open Education, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 11(3), http://www.tojet.net/articles/v11i3/11332.pdf.
- Erdem, C., Şentürk, I. and Arslan, C. K. (2007). Factors Affecting Grade Point Average of University Students
. Journal of Empirical Economics Letters, 6 (5), 359-368.
- Evans, O.O. (2013). An analysis of the factors influencing demand for Masters in education degree: a case study of the University of Nairobi, Kenya, A Research Project Submitted to the School of Education in Partial Fulfillment of the Requirement for the Award of the Degree of Master of Education: (Economics) of Kenyatta University.
- GÖLPEK, F. & Çiftçioglu, N. (2014). Socio-Economic Factors in Demand for Higher Education: Sample of Gaziantep Province, International Journal of Business and Social Science, 5(1), 121-134.
- Lozano Diaz, A. (N. D.). Personal, family and academic factors affecting low achievement in secondary school, Electronic Journal of Research in Educational psychology and psycho-pedagogy, 1 (1), 43-66.
- Ma, J. (2010).Analysis and Strategies of the Unbalance of the Supply and Demand in the Higher Education Market of China, International Education Studies, 3(2), 107-111.
- Sarpkaya, R. (2010). Factors Affecting Individual Education Demand at the Entrance to University: Adnan Menderes University Sample, Journal of Educational Sciences: Theory & Practice, 10 (1), 475-488.
Taghibaygi, M., Rafe, M., Moosavi, S. A. (2015). Analysis students motivation in vocational schools and agricultural training centers in kermanshah province toward studying the field of agriculture, Int. J. Adv. Biol. Biom. Res. 3(1), 105-114