احدیان، م. (1385). مقدمات تکنولوژی آموزشی، تهران: سمت.
پورجاوید، س.، علی بیگی، ا و زرافشانی، ک. (1390). ارزیابی پیش بینیهای خودکارآمدی آموزشگران هنرستانها و مرکزهای آموزش کشاورزی استان کرمانشاه. پژوهش و مدیریت آموزش کشاورزی، شماره(2) 17، صص 67-55.
حیدری، غ.، مدانلو، ی. و نیازآذری، م. (1389). مقایسه تأثیر تدریس زبان انگلیسی با نرم افزار آموزشی و شیوه سنتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، شماره 1(1)، صص 115-103.
دلاور، ع. (1384). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. چاپ بیست و هشتم. تهران، نشر ویرایش.
دلاور، ع. (1384). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، تهران: انتشارات رشد.
دواس، دی. ای. (1388). پیمایش در تحقیقات اجتماعی، ترجمهی هوشنگ نائبی، چاپ اول، تهران: نشر نی.
سرمد، ز.، بازرگان، ع. و حجازی، ا. (1388). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. چاپ دهم. تهران: نشر آگه.
سلیقه دار، ل. (1389). انواع ارتباط انسانی در کلاسهای درس. مجلۀ رشد تکنولوژی آموزشی، شماره 25(202)، صص 34-32 .
سعید، ن. و مهرابی، م. (1393). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر تقویت این راهبردها، آمادگی یادگیری خود راهبر و خوکارآمدی دانشجویان. شماره(4) 3، صص 45-36.
سیف، ع. ا. (1386). روان شناسی پرورشی نوین. روان شناسی یادگیری و آموزش (ویرایش ششم).
سیف، ع. و مصرآبادی، جواد. (1393). مقایسه اثربخشی آموزش راهبرهای یادگیری بر یادداری، درک مطلب و سرعت خواندن. فصلنامه تعلیم و تربیت. شماره(3) 74، صص 54-37.
شعبانی، ح. (1386). مهارت های آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس )، تهران: سمت.
شیخ زاده، م. و مهرمحمدی، م. (1384). نرم افزار آموزش ریاضی ابتدایی بر اساس رویکرد سازنده گرایی و سنجش میزان اثربخشی آن. فصلنامه نوآوری های آموزشی،شماره 3(9)، صص 48-32.
صباغی، ا.(1387). تاثیر فیلم آموزشی مفاهیم علوم ابتدایی سال پنجم بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ، به نقل از سایت اینترنتی www.ehsasansabbaghi.blogfa.com
عاشوری، ج.، کجباف، م.، منشئی، غ. و طالبی، ه. (1394). مقایسه اثربخشی روشهای آموزشی مبتنی بر وب، یادگیری مشارکتی و سنتی بر انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی درس زیست شناسی، شماره (5) 2، صص 39-25.
علوی راد، ع. و نصیرزاده، ح. (1380). بررسی رابطه میان سرمایه انسانی و پیشرفت اقتصادی در اقتصاد ایران. مجله اطلاعات سیاسی اقتصادی، شماره 16(4)، صص 67-45.
فضل اللهی، س. (1388). شناسایی و طبقه بندی موانع تولید علم: از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های استان قم، مجلۀ علمی – ترویجی معرفت، شماره 18(6)، صص 141.
قاسمی، و. (1384). ضریب آلفای کرنباخ و ویژگیهای آن با تاکید بر کاربرد در پژوهشهای اجتماعی، مجلۀ پژوهشی دانشگاه اصفهان ( علوم انسانی )، شماره 19(2)، صص 47-32.
کاستلز، م. (1390). عصر اطلاعات، مترجمان علی پایا، احد علیقلیان، افشین خاکباز، جلد اول، تهران: طرح نو.
کرمی گزافی، ع.، یونسی، ج. و عزیزیان، ع. (1388). مقایسه میزان تأثیر آموزش آزمایشگاه شیمی به کمک نرم افزار آموزشی و روش سنتی در پیشرفت تحصیلی و نگرش دانش آموزان، نشریه فناوری آموزش، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران، صص 45-27.
کوشکی، ح. (1390). تأثیر تکنولوژی آموزشی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور تهران.
گال، م. و بورگ، و.(1384). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی، ترجمه: احمدرضا نصر و همکاران.چاپ دوم ،تهران ؛سمت.
محمدی، م. (1390). بررسی و مقایسه نگرش مدرسین و دانشجویان مرکز آموزش عالی فرهنگیان استان قم در مورد تاثیر استفاده از تکنولوژی آموزشی بر پیشرفت تحصیلی، پایان نامه کارشناسی ارشد رشتۀ آموزش بزرگسالان، تهران: دانشگاه شهید بهشتی، دانشکدۀ روان شناسی و علوم تربیتی .
هوشیار، ح. (1389). بررسی و مقایسه دیدگاه دانشجویان در رابطه با علل عدم به کارگیری تکنولوژی آموزشی در پیشرفت تحصیلی، پایان نامه کارشناسی پژوهشگری جامعه شناسی، صفا شهر: دانشگاه پیام نور.
یغما، ع. (1388). فناوری یادگیری چرا، رشد تکنولوژی آموزشی، شماره 25(202)، صص 50-35.
یوسف زاده، م.، یعقوبی، ا. و رشیدی، م. (1392). تأثیر آموزش مهارتهای فراشناختی بر خودکارآمدی دانش آموزان دختر دوره ی متوسطه. روان شناس مدرسه، 1(3): 133-118.
ب- انگلیسی
Alkan, F., & Emine, E. (2010). The attitudes of Student Teachers Towards Educational Technologies According to Their Status of receiving Teaching application Lessons. Journal of Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(1), 2523-2527.
Chiu, YL., & Tsai, CC. (2014). The roles of social factor and internet self-efficacy in nurses web-based continuing learning. Nur Educa Tod, 34(3): 446-450.
Christman, E., & Badget, t. (2008). A comparative analysis of the effects of computer-assisted instruction on student achievement in differing science and demographical areas. Journal of computers in mathematics and science teaching, 18(1), 43-135.
Chuan Kung, S., & Chuo, T.W. (2012). Student perception of English learning through ESL/EFL websites. Teaching English as second or foreign language, 6(1), The original article is published at: http://www.teslej.org/wordpress/issues/volume6/ej21/ej21a2/.
Cortina, J. (2002). What is coefficient alpha? An examination of theory and applications. Journal of Applied Psychology, 78(4), 98-104.
Cronbach, L. (2004). My current thoughts on coefficient alpha and successor procedures. Educational and psychological measurement, 64(6), 391-418.
Day, L. (2005). Hope uniquely predicts objective achievement Above Intelligence Personality and Previous Achievement. Journal of education administration quarterly, 27(2), 161-184.
Gudanescu, S. (2010). New educational technologies. Journal of Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2), 5646-5649.
Horton, P., & Chester, H. (2003). Sociology, New York: McGraw Hill, 122-145.
Hoy, T., & Ferguson, E. (2002). A Theoretical Framework and Exploraton of Organization Effectiveness of Schools. Educational Administrative Quarterly, 21(4), 117-134.
kosakowski, J. (1998). The Benefits of Information Technoloy, ERIC.
Mc canary, Divid. (2000). New Education , Boston:Beacon Press.