احمدپور داریانی، م. و مقیمی، م. (1388). مبانی کارآفرینی. تهران: انتشارات: سریرا.
احمدی، ر.ا. (1387). تبیین ویژگیهای شخصیتی کارآفرینان اینترنتی در شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت کارآفرینی، گرایش کسب و کار جدید، دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت، اسفند1387.
امینی، م.، تمناییفر، م.ر. و غلامی علوی، ص. (1391). ارزیابی قابلیتهای کارآفرینی دختران دانشجو. فصلنامه علمی- پژوهشی زن و جامعه، سال سوم، شماره چهارم.
امینی،م.، تمناییفر، م.ر. و غلامی علوی، ص .(1391). ارزیابی قابلیتهای کارآفرینی دختران دانشجو. فصلنامه علمی- پژوهشی زن و جامعه، سال سوم، شماره چهارم.
آراستی، ز.، فتحی، ف. و قلیپور، آ .(1391). ویژگیهای شخصیتی مؤثر بر قصد کارآفرینانه اجتماعی در کارآفرینان اقتصادی. فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، شمارههای 27و 28. صص.173-153.
آربروکل، ج. (1390). راهنمای جامع AMOS 6. ترجمه کیومرث زرافشانی و مرضیه کشاورز، انتشارات دانشگاه رازی.
پورقاز، ع.، کاظمی، ی. و محمدی، ا .(1390). بررسی رابطه شیوههای تفکر و یژگیهای شخصیتی کارآفرینی مدیران مدارس (مطالعه موردی مدارس مقاطع سهگانه شهر بیرجند). توسعه کارآفرینی، سال سوم، شماره یازدهم، صص 85-67.
ریاضی، م. و وکیل الرعایا، ی .(1391). تعیین اهمیت شاخصهای شخصیتی کارآفرینان مستقل با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی گروهی. کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان، دانشگاه مازندران، آبان ماه.
سرمد، ز.، بازرگان، ع.، حجازی، ا. (1385). روشهای تحقیق در علوم رفتای. تهران: انتشارات آگه.
سیادت، ع.، ساداترضازاده، ش. و ببری، ح. (1391). میزان روحیه کارآفرینی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 12 (7). صص. 536-527.
شریفزاده، ا. و عبداللهزاده، غ. ح .(1391). بررسی رابطه بین سبک یادگیری و خصایص کارآفرینانه دانشجویان کشاورزی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 64، صص 152-131.
علیپور، ا.، شقاقی، ف. و برقی ایرانی، ز. (1391). توزیع متفاوت مؤلفههای کارآفرینی در دانش آموزان چپ دست و راست دست. مجله روانشناسی مدرسه، دوره1، شماره 3/81- 63.
قاسمی، ج. (1389). مدل سازی معادلات ساختاری در پژوهشهای اجتماعی با کاربرد Graphics Amos، تهران انتشارات جامعه شناسان.
مالکی، ن. ا.، همایی، ر. و نوری، م. (1392). ارزیابی و مقایسه ی ویژگی های شخصیتی کارآفرینانه مدیران زن با رویکرد جهانی شدن در پارادایم فرهنگ شناختی اسلامی. فصلنامه مطالعات راهبردی جهانی شدن، دوره 4، شماره 12، صص. 57-92.
محمدی، ح ر.، احمدی، ع. و امین شایان جهرمی، ش. (1390). بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی با تمایل به کارآفرینی. فصلنامه جامعه شناسی زنان، سال دوم، شماره اول.
مشایخی، ک.، تاجآبادی، ر. و مرادینژاد، ا. (1387). میزان انگیزه و خلاقیت در کارآفرینی دانشجویان علمی- کاربردی و نقش اساتید در ایجاد انگیزه کارآفرینی در دانشجویان. همایش ملی توسعه کارآفرینی در آموزشهای علمی- کاربردی کشاورزی، مشهد، مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی،آبان ماه.
نعمتی، م. ع. (1392). بررسی ویژگیهای شخصیتی کارآفرینانه دانشجویان دانشگاههای دولتی تهران. دوفصلنامه نوآوری و ارزش آفرینی، سال اول، شماره3.
واحدی، م.، مرادنژادی، ه.، شریف زاده، ا. و شریفی، م .(1388). بررسی ویژگیهای کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره 2-40، صص. 101-93.
هومن، ح. ع. (1388). مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرمافزار لیزرل. تهران، انتشارات سمت.
Burdus, E. (2010). “Fundamentals of Entrepreneurship”. journal of Review of International Comparative Management, 11 (1), pp 33-42.
Caballero, S., Fuchs, R. M. & Priale, M. A. (2013). The influence of personality traits on social enterprise start-up: the case of Peruvian social entrepreneurs. EMES-SOCENT Conference Selected Papers, no. LG13-07 (ENG), 4th EMES International Research Conference on Social Enterprise - Liege.
Caliendo, M. & Kritikos, A. (2011). Searching for the Entrepreneurial Personality: New Evidence and Avenues for Further Research,Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit Institute for the Study of Labor. IZD Discussion Paper series No. 5790.
Cascio, W.F. & Aguinis , H .(2005). Applied psychology in human resource in personality. Position in the organization and job satisfaction. Vol,14.
Hesselo, M. P.& Auke, I.(2010). the impact of entrepreneurship education on entrepreneurship skills and motivation. contents lists available at science direct European Economic.
Kengatharan, N. (2012). Explorating Relationship between Psychological Characteristics and Entrepreneurial Inclination: A Case Study from Sri Lanka. Global Journal of Management and Business Research, Volume 12 Issue 21 Version 1.
Kruzic, D. & Pavic, I. (2010). “Students’ Entrepreneurial Characteristics: Empirical Evidence from Croatia”. The Business Review Cambridge, 14(2), 216-221.
Kalkan, M. & Kaygusuz, C. (2012). The Psychology of Entrepreneurship, Entrepreneurship - Born, Made and Educated, Prof. Thierry Burger-Helmchen (Ed.), ISBN: 978-953-51-0210-6, InTech, Available from: http://www.intechopen.com/books/entrepreneurship-born-made-and-educated/the-psychology-ofentrepreneurship.
Nimalathasan, B. (2008). Cracteristics of enterprenurs: a comporative study of small scale enterprenurs of serilankan and Bangladesh. Department of Management studies, University of Chittagong, Chittagong-4331, Bangladesh.
Okhomina, D. A. (2005). Entrepreneurial postures and psychological traits: the sociological influences of education and environment. Research in Higher Education, Journal Entrepreneurial postures.
Olakitan , O. O. & Ayobami, A. P. (2011). An Investigation of Personality on Entrepreneurial Success. Journal of Emerging Trends in Economics and Management Sciences (JETEMS), 2 (2): 95-103.
Shirmardi,M., Ebadi, Z., Ahmadi Baloutaki,N. & Kiani Deh Kiani, H. (2013). The Relationship between Personality and Psychological Characteristics of Students with Entrepreneurial Desire. Reef resources assessment and management technical paper,Vol. 38 (1), Vol. 38, 2013, 5, Special Issue.
UNESCO. (2009). “The New Dynamics of Higher Education and Research for Societal Change and Development”, World Conf. on Higher Education, Paris, 8-5 July.
Zhao, H., Seibert, S., & Lumpkin, G. T. (2010). “The Relationship of Personality to Entrepreneurial Intentions and Performance: A Meta-Analytic Review”, Journal of Management, 36 (2), pp 381-404.