آقاکثیری، ز. و زمانی، ب. (1392). زمینه یابی ادراک تلفیق فناوری آموزشی در فعالیتهای علمی- آموزشی و پژوهشی دانشجویان دانشکده های علوم تربیتی و روانشناسی و علوم و فنی- مهندسی دانشگاه اصفهان. رویکردهای نوین آموزشی، (17) 1، 105 - 128.
بشیری، ج. (1387). بررسی نیاز های اطلاعاتی اعضای هیئت علمی سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی. اطلاع رسانی و کتابداری، 73، 39-52.
پریرخ، م.، ارسطوپور، ش. و نادری، م. (1390). اثربخشی کارگاههای آموزشی سواد اطلاعاتی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی: پژوهشی با رویکرد زمینهگرا. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 1(2)، 224-201.
حافظی، ا. و بختیاری، ز. (1383). نقش سواد اطلاعاتی مراجعان در بهرهگیری از منابع کتابخانهای کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی. مجموعه مقالات همایش آموزش استفاده کنندگان و توسعه سواد اطلاعاتی در کتابخانهها، مراکز اطلاعرسانی و موزهها، مشهد: 1-2 خرداد.
حنفی زاده، پ. خدابخش، م. و حنفی زاده، م. (1386). استخراج شاخصهای اصلی اندازهگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایجاد یک مجموعه یکپارچه غنی از شاخصهای اصلی اطلاعات و ارتباطات. فصلنامه علوم مدیریت ایران، 2-5، 1-33.
خالقی، ن. و سیامک، م. (1389). آموزش مهارتهای سواد اطلاعاتی، تهران، کتابدار، دانشگاه قم.
ربانی خوراسگانی، ر. وارثی، ح. و اخوان مهدوی، م. (1390). بررسی نقش و جایگاه سواد اطلاعاتی بر مشارکت الکترونیکی شهروندان در مدیریت شهری (مطالعه موردی: شهر اصفهان). مدیریت شهری، 27، 197-215.
رخش، ف. و موحدی، ف. (1386). نیاز اطلاعیابی دانشجویان ترم اول و آخر دانشکده مدیریت و دانشکده اطلاعرسانی پزشکی. فصلنامه مدیریت اطلاعات سلامت، 42، 231- 237.
زمانی، ع. (1382). استانداردهای سواد اطلاعاتی. علوم اطلاعرسانی، (1،2)19، 41-34.
سودبخش، ل. و نیککار، م. 1384 (). تأثیر آموزش مهارتهای سواد اطلاعاتی بر رفتار اطلاعیابی دانشجویان. فصلنامه ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، (3)16، 58-53.
سیامک، م. و داورپناه، م. (1388). ساخت و اعتباریابی پرسشنامه سنجش سواد اطلاعاتی پایه و واقعی دانشجویان مقطع کارشناسی. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 45(1)، 146-119.
سیامک، م.، علیپور ندوشن، خ. و خالقی، ن. (1392). سنجش سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم سال 1390-1389. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 7(2)، 30-23.
شریفی، ا. و اسلامیه، ف. (1390). ارزیابی استانداردهای سواد اطلاعاتی دانشجویان و رابطه آن با گرایش به یادگیری الکترونیکی. فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(2)، 35- 52.
صیفوری، و. و غفاری، س. (1390). سواد اطلاعاتی دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی دانشگاه رازی کرمانشاه. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی، 1(1)، 95-108.
فتحی واجارگاه، ک. و آزادمنش، ن. (1385). امکان سنجی کاربرد فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات در برنامهریزی درسی و آموزشی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزشعالی، 42، 49-72.
فهیمنیا، ف. و منطق، ح. (1392). بررسی نقش کیفیت خدمات ارائه شده به وسیلۀ کتابخانههای دانشگاهی در افزایش اعتماد دانشجویان به آن (مورد مطالعه: کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران). نشریه تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، (2)47، 117-137.
کیانی، ح. (1383). شناخت عوامل باز دارنده در کسب سواد اطلاعاتی در جامعه با دیدگاهی ویژه در بین دانشگاهیان، متخصصان و محققان. مجموعه مقالات همایش آموزش استفاده کنندگان و توسعه سواد اطلاعاتی در کتابخانهها، مراکز اطلاعرسانی و موزهها، مشهد: 1-2 خرداد.
کیانى خوزستانى، ح.، نیکنام، م., پیشوایى، ف. (1391). رفتاراطلاعیابىاعضایهیأتعلمىدانشگاهعلومپزشکىیزد. فصلنامه مطالعات ملى کتابدارى و سازماندهى اطلاعات، (23) 4،121 - 134.
کیخا، ب.، تهمتن، ا. و محمدی، م. (1389). بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی اعضا هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی زابل: 89-88. فصلنامه علمی پژوهشی رستمینه/ دانشگاه علوم پزشکی زابل، 3، 21-33.
محمدی، ف. و شاکری، ص. اکبری داریان، س. (1390). سنجش سواد اطلاعاتی مراجعهکنندگان سازمان اسناد کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران بر اساس ACRL. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی، 1(2)، 85-96.
میرزا صیفی، ا.، رجاییپور، س. و جمشیدیان، ع. (1388). نقش سواد اطلاعاتی در ایجاد دانشگاه کارآفرین و توسعه کار آفرینی. مجموعه مقالات دومین کنفرانس ملی خلاقیتشناسی، تهران: 12 آبان.
میری، ا. و چشمه سهرابی، م. (1390). بررسی سواد اطلاعاتی دانشجویان سال آخر کارشناسی دانشگاه علم و صنعت ایران- واحد اراک در محیط دیجیتال (88-1387). فصلنامه دانششناسی، علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات، 4(13)، 76-65.
منتظر، غ.، نصیریصالح، ف. و فتحیان، م. (1386). طراحی مدل توسعه سواد اطلاعاتی در ایران. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزشعالی، 44، 109-131.
منصوریان، ی. و نعیمآبادی، م. (1383). نقش وبسایت کتابخانهها در ارتقای سواد از اطلاعاتی. مجموعه مقالات آموزش استفادهکنندگان و توسعه سواد اطلاعاتی در کتابخانهها، مراکز اطلاعرسانی و موزهها، مشهد: 1 خرداد.
موحدمحمدی، ح. (1382). آموزش کشاورزی. تهران: موسسه توسعه روستایی.
نصیری، م. 1384. بررسی رفتار اطلاعیابی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان و تاثیر استادان بر الگوهای اطلاعیابی. مجله کتابداری، 39، 43، 153-181.
نوروزی، ی.، علیپور، م. و حافظی، م. (1389). بررسی رفتار اطلاعیابی اعضای هیئت علمی دانشگاه اراک در استفاده از اینترنت. فصلنامه دانش شناسی( علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، 10، 81-91.
نوکاریزی، م. و داورپناه، م. (1385). تحلیل الگوهای رفتار اطلاعیابی. کتابداری و اطلاعرسانی، 9 ،2، 121-155.
نجفلو، پ. و یعقوبی، ج. (1393). بررسی و تبیین وضعیت دانش اطلاعیابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشاورزی دانشگاه زنجان. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 29، 24-32.
Chowdhury, S., Gibb, F. & Landoni, M. (2011). Uncertainty in information seeking and retrieval: A study in an academic environment. Information Processing and Management, 47, 157–175.
Head, A. J., & Eisenbery, M. B. (2011). How college student use the web to the conduct everyday life research. Peer- Reviewed- Journal on the Internet, 16(4). Retrieved December 16, 2013 from: www.journals.uic.edu/ojs/index.php/fm/article /view/3484/2857/.
Heidi, J., & Barker, S. (2009). How High School Students Find and Evaluate Scientific Information: A Basis for Information Literacy Skills Development. Library & Information Science Research 31(1),12-17.
Hepworth, MA. (1999). Study of Undergraduate Information Literacy and Skills: the Inclusion of Information Literacy andSkills in the Undergraduate Curriculum. Paper Presented at the 65th IFLA Council and General Conference, Bangkok: Thailand.
Klaib, F.J. (2009). Provided information literacy instructions at private university libraries in Jordan and trends of Zarqa Private University students towards its objective achievements. The International Information & Library Review, 41, 173-183.
Krejcie, R. v. & Morgan, D.W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and psychological measurement, 30, 608.
Loo, J.L. (2013). Guided and Team-Based Learning for Chemical Information Literacy. The Journal of Academic Librarianship. 39, 252–259.
Magnuson, M.l. (2013). Web 2.0 and Information Literacy Instruction: Aligning Technology with ACRL Standards.The Journal of Academic Librarianship, 39, 244–251.
Mayer, A.K., Leichner, N., Peter, N., Guenther, A. & Krampen,G. (2013). Developing a blended learning approach to foster information literacy in German psychology education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 93, 1259 – 1262.
Salisbury, F., & Ellis, J. (2003). Online and face-to-face: Evaluating methods for teaching information literacy skills to undergraduate Arts students. Retrieved December 16, 2013 from http://conferences.alia.org.au/online2003/papers/salisbury.html
Saunders, I. (2012). Faculty Perspectives on Information Literacy as a Student Learning Outcome. The Journal of Academic Librarianship ,4 (38), 226–236.