- اثنا عشری، ج.، پور طهماسبی، س.، موسوی، م. و زوارقی، ر.(1390). بررسی رابطه بین میزان استفاده اعضای هیات علمی از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی با عملکرد آموزشی پژوهشی آنان در دانشگاه تربیت معلم تهران . مجله مطالعات کتابداری و علم اطلاعات. 16 :217-236.
- آسایش،ح.، مصطفی، ق،. صفری، م.، برقعی، ر.، رضاپور، ا.، منصوریان، م. و تقوی، ا.(1390). عوامل مؤثر بر میزان فعالیتهای آموزشی و پژوهشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی گلستان. آموزش در علوم پزشکی، 11(3): 295-294.
- بکرانی، ف. (1373). بررسی نگرش اعضای هیات علمی دانشگاه در مورد موانع پیشرفت فعالیتهای پژوهشی در دانشگاه صنعتی اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی.
- بهنامفر، ر. (1391). رابطه تحقیق و تدریس: مدرس یا پژوهشگر؟ فصلنامه ایرانی اهداف آموزش عالی ایران. 4(5): 215-217.
- جعفریثانی، ح.، کرامتی، ا. (1391) بررسی نگرش اعضای هیات علمی درباره رابطه بین فعالیتهای آموزشی و پژوهشی خویش، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی ،64: 1-17
- حسین پور، م.(1390). بررسی عوامل بازدارنده فعالیت پژوهشی اعضای هیات علمی رشتههای علوم انسانی. یافتههای نو در روان شناسی.6(19):79-95.
- زیبایی، م. و کامران، ع. (1391). طراحی فرم ارزشیابی کیفیت تدریس تئوری اساتید از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان. مجلهی توسعهی آموزش در علوم پزشکی. (8): 58-68.
- سلیمانی، ش.، موسوی، ی.، پریرخ، م. (1390). رابطه بین میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات با عملکرد آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در سال 87-88، فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران. 26(4): 781- 801.
- سیف، ع.ا. (1385) ، اندازه گیری ، سنجش و ارزشیابی آموزشی ، تهران : نشر دوران
- شاوون، ا. و جاهد، ح.(1391). شناسایی موانع انجام فعالیتهای پژوهشی از منظر اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز، فصلنامه علمی- پژوهشی سیاست علم و فناوری. 4(4): 49- 95.
- شریعتمداری، م.(1390) . آسیب شناسی موانع اجرای پژوهش در میان اعضای هیات علمی و ارائه راهکارهای کاربردی.فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات مدیریت آموزشی . 3 (1): 46-60.
- شریف زاده، ا.،کلانتری، خ.، حسینی، م.، اسدی، ع. و عبدالله زاده، غ. (1386). بررسی عوامل موثر بر کارکرد پژوهشی اعضای هیات علمی مراکز آموزش عالی کشاورزی. مجله علوم کشاورزی ایران. (2): 47-62.
- شعبانی ورکی، ب.، و قلی زاده، ه. (1387). مطالعه کیفیت تدریس در دانشگاه، مجله پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. 9(2): 47-62.
- شمس،ع.، ایروانی، ه.، رضوانفر، خ. و یزدانی، س. (1387). شناسایی و تبیین مولفههای مرتبط با بهرهوری پژوهشی اعضای هیات علمی دانشکدههای کشاورزی دولتی ایران. مجله علوم کشاورزی ایران، دوره 1(2-39)1: 125-117
- علمداری، ع. و افشون، ا. (1382). موانع موجود در انجام فعالیتهای پژوهشی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاههای شهر یاسوج. ارمغان دانش.8(29): 27-34.
- عمانی، ا. (1390). تحلیل عوامل موثر بر مشارکت اعضای هیات علمی کشاورزی در فعالیتهای علمی پژوهشی و بررسی موانع موجود (مطالعه موردی: دانشکدههای کشاورزی و علوم آب دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شوشتر). پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی. 4(2):70-83.
- غلامی، ح. (1385). بررسی رابطه خدمات برون دانشگاهی اعضای هیات علمی با بهرهوری پژوهشی و عملکرد تدریس: مطالعه موردی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران.
- غنچی، م.، خشنودیفر، ز، و حسینی،س. م.(1392). نقش مولفههای مدیریت سازمانی و پژوهشی بر کیفیت تدریس اعضای هیات علمی کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 26: 89-103
- فشارکینیا، آ.، خزاعی، ط.، خزاعی، ز. و محمدپور، م. (1391). دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد معیارهای ارزشیابی اساتید. فصلنامه علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. 9(1):48-55.
- قهرمانی، م.، عارفی، م. و جمشیدی، ل. (1387). بررسی تاثیر ارزشیابی پایان نیمسال بر عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی طی سالهای تحصیلی 1379- 80تا 1384-85. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. (48): 1-26.
- کاظمی، ی.، روشن ، ع. و بنی اسدی، ن.(1390). عوامل موثر بر افزایش فعالیتهای پژوهشی اعضای هیئت علمی: مورد دانشگاه سیستان و بلوچستان و شهید باهنر کرمان. فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران. 3 (3) : 68-85.
- کبریایی، ع.، رودباری، م.، رخشانی نژاد، م. و رضا میرلطفی، پ. (1384). ارزیابی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده به آنان. طبیب شرق، 7(2):139-146.
- کرمدوست، ن. (1383). بررسی رابطه ارزشیابی دانشجویان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی از تدریس استادان با میانگین نمرات آنان از درس استادان سالهای تحصیلی 77-78 تا 79-80. مجله روانشناسی و علوم تربیتی. 34(1): 57-76 .
- کریمیان، ز.، صباغیان، ز. و صدق پور، ب. ص. (1390). بررسی موانع و چالشهای پژوهش و تولید علم در دانشگاههای علوم پزشکی. دو فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران. 3(4): 36-63.
- معروفی، ی.، کیامنش، ع.، مهرمحمدی، م.، و علی عسکری، م.(1386) ارزشیابی کیفیت تدریس در آموزش عالی: بررسی برخی دیدگاهها . فصلنامه مطالعات برنامه درسی. 1(5): 112-81.
- معزی، م.، شیرزاد، ه. ا.، زمانزاد، ب.، و روحی بروجنی، ح. (1388). دیدگاه اعضا هیات علمی و دانشجویان درمورد ارزشیابی اساتید و معیارهای موثر در تدریس استاد در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، 11(4): 63-75
- موحدی، ر.، عسگری، ن.، و چیذری، م. (1390). بررسی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت تدریس و عملکرد پژوهشی اعضای هیات علمی: مورد دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی، دو فصلنامه علوم ترویج و آموزش کشاورزی، 7(2): 63-77
- میرسپاسی، ن.، افقهی، ب. (1391). مقایسه تحلیلی هوش سازمانی در آموزش عالی: مطالعه موردی، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 65: 67-86
- میزانی، م.، خبیری، م. و سجادی، ن. (1390). بررسی تواناییهای دانشجویان کارشناسی ارشد تربیت بدنی و کیفیت راهنمایی استادان در نوشتن پایان نامه. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. (61): 111-134.
- نیک روز، ل.، روزی طلب، م.، رایگان شیرازی،ع.، نقیزاده ،م. و تقوی، ف. (1391). بررسی عوامل بازدارنده اجرای طرحهای تحقیقات دانشجویی از دیدگاه دانشجویان. مجله دانشگاه علوم پزشکی فسا.2:(6).313-319.
- واشقانی فراهانی، م.، اسفندفر، م.، میرجعفریان، ن. (1384). استانداردسازی مولفههای نظام آموزشی علمی کاربردی. دانشگاه جامع عملی کاربردی، هفته نامه دانشگاه جامع علمی – کاربردی، 3(86): 4-5
- یمنیدوزی سرخابی، م.، و امین مظفری، ف. (1388). بررسی عوامل موثر بر تجارب پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید بهشتی، مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی.1: 84-100.
- Ahmed Khaled, A. (2001). The Relationship between Teaching and Research as Experienced by Faculty Members at a Midwestern University. A Dissertation Submitted to the Graduate School in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree Doctor of Education, Dissertation Advisor, Department of Educational Leadership, Ball State University.
- Bland, C. J., Center, B. A., Finstad, D. A., Risbey, K. R., & Staples, J. G. (2005). A theoretical, practical, predictive model of faculty and department research productivity. Academic Medicine, 80(3), 225-237.
- Brew, A. (2003(.Teaching and Research: New relationships and their implications for inquiry-based teaching and learning in higher education. Higher Education Research & Development 22(1): 3-18.
- Clark, B. R. (1997). The modern integration of research activities with teaching and Learning. Journal of Higher Education, 68: 241-255.
- Fox, M. F. (1983). Publication productivity among scientists: A critical review. Social Studies of Science, 13: 285-305.
- Hattie, J. and Marsh, H W. (1996). The relationship between research and teaching: a meta-analysis, Review of Educational Research, 66 (4), pp 507-42.
- Haygood, J., Baker, M., Hoggs, J., Bullok, S., (2004). The influence of foundational and expressed values on personal behaviors of teachers. The Journal of Agricultural Education 45 (1).
- Horlock, J. (1991). The link between teaching and research in universities. Science and public affairs. 6: 77–83.
- Hu, Q., Grandon Gill, T.(2000). IS faculty research productivity: influential factors and implications. Informational resources management journal. 13(2):15-25
- Hughes, M. (2004). The Relationships between Research and Teaching in Higher Education–a review of the literature (1990–2002). Occasional paper, (2).
- Jenkins, A. (2000). The relationship between Teaching and Research: where does geography stand and deliver?. Journal of Geography in Higher Education 24(3): 325- 351.
- Jenkins, A. and R. Zetter (2003). Linking Research and Teaching in Departments. LTSN Generic Centre, Learning and Teaching Support Network’’; Oxford Brookes University, UK.
- Lindsay, R., and R. Breen.(2002). Academic Research and Teaching Quality: the views of undergraduate and postgraduate students. Studies in Higher Education. 27(3):309-327.
- Linsky, A S. and Strauss, M. A. (1975). Student evaluations, research productivity, and eminence of college faculty. Journal of Higher Education, 46 (1), pp 89- 102
- Marsh, H.W. (1987).Evaluations of university teaching: research findings, methodological issues, and directions for further research. International Journal of Educational Research, 11, 253-388.
- Marver, J. D. and Patton, C. V. (1976). The correlates of consultation, American academic research productivities. Socio-Economic planning Sciences. 29(1): 47-57.
- McKenna, J., Bickle, M. and Carroll, J.B. (2002).Using Scholarship to Integrate Teaching and Research. Journal of Family and Consumer Sciences,94(30:39-45.
- Michelsen H,.Zuidema L,. Hoste, C. and Shapiro, D. (2003). Improving Agricultural Research at Universities in Sub-Saharan Africa: A Study Guide. Research Management Guidelines No. 6.
- QamaruzZaman UZ. M. (2004). Review of the AcademicEvidence on the Relationship between Teaching and Research in Higher Education. Research paper, Available at http://webarchive.nationalarchives.gov.uk/20130401151715/http://www.education.gov.uk/publications/eOrderingDownload/RR506.pdf
- Ramsden, P. and Moses, I. (1992). Associations between research and teaching in Australian higher education. Higher Education.23, 3:273-295
- Robertson, J., and Bond, C. (2001). Experiences of the relation between teaching and research: what do academics value. Higher Education Research and Development. 20(10): 5-19.
- Teodorescu, D. (2000). Correlates of faculty publication productivity: A cross-national analysis. Higher Education 39: 201–222
- Tien, F., and Blackburn, R. (1996). Faculty rank system, research motivation, and faculty research productivity. Journal of Higher Education. 67: 2–22.
- Trowler, P. and Wareham, T. (2008). Tribes, territories, research and teaching enhancing the teaching-research nexus, The Higher Education Academy. 1- 52
- Wahlean, S. (2002).Teaching Skills and Academic Rewards, Journal of Quality in Higher Education, 8(1):81-78.
|